Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Accueil
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Zagadnienia Naukoznawstwa

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  • Accueil
  • /
  • Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 56 No. 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa /
  4. Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni

Auteurs-es

  • Karolina Cynk Uniwersytet Rzeszowski https://orcid.org/0000-0001-5644-3167

DOI :

https://doi.org/10.12775/ZN.2020.015

Mots-clés

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja

Résumé

Celem artykułu jest poznanie poziomu wiedzy na temat środowiska przyrodniczego i zachowań wobec niego, prezentowanych przez wykładowców jednej z polskich uczelni wyższych.  Badania dotyczące wartości środowiskowych w świadomości nauczycieli akademickich zostały przeprowadzone we wrześniu 2017 roku. W części teoretycznej przedstawiono założenia teorii  ugruntowanej, na podstawie których została dokonana analiza danych. W części teoretycznej przedstawiono hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakłada, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają szerszą wiedzę na temat środowiska niż wykładowcy nauk humanistycznych. W wyniku przeprowadzonej analizy wybranych danych stwierdzono, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają gruntowniejszą wiedzę przyrodniczą niż humaniści. Niemniej od stanu tej wiedzy nie zależały deklarowane przez nich postawy wobec środowiska. Zarówno przyrodnicy, jak i humaniści opowiedzieli się za potrzebą ochrony środowiska i przyznawali się do podejmowania działań na jej rzecz. Sformułowane wnioski skłaniają do przyjęcia obu zaproponowanych hipotez.    

Zagadnienia Naukoznawstwa

Téléchargements

  • PDF (Język Polski)

Publié-e

2024-12-17

Comment citer

1.
CYNK, Karolina. Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni . Zagadnienia Naukoznawstwa. Online. 17 décembre 2024. Vol. 56, no. 2-4, pp. 111-123. [Accessed 8 juillet 2025]. DOI 10.12775/ZN.2020.015.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Télécharger la référence
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numéro

Vol. 56 No. 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa

Rubrique

Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Licence

© Autor 2024

Creative Commons License

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas de Modification 4.0 International.

Stats

Number of views and downloads: 150
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Parcourir l'index des auteurs-es
  • Issue archive

User

User

Numéro courant

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Langue

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja
Haut

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop