Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Zagadnienia Naukoznawstwa

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  • Strona domowa
  • /
  • Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 56 Nr 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa /
  4. Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni

Autor

  • Karolina Cynk Uniwersytet Rzeszowski https://orcid.org/0000-0001-5644-3167

DOI:

https://doi.org/10.12775/ZN.2020.015

Słowa kluczowe

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja

Abstrakt

Celem artykułu jest poznanie poziomu wiedzy na temat środowiska przyrodniczego i zachowań wobec niego, prezentowanych przez wykładowców jednej z polskich uczelni wyższych.  Badania dotyczące wartości środowiskowych w świadomości nauczycieli akademickich zostały przeprowadzone we wrześniu 2017 roku. W części teoretycznej przedstawiono założenia teorii  ugruntowanej, na podstawie których została dokonana analiza danych. W części teoretycznej przedstawiono hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakłada, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają szerszą wiedzę na temat środowiska niż wykładowcy nauk humanistycznych. W wyniku przeprowadzonej analizy wybranych danych stwierdzono, że wykładowcy nauk przyrodniczych posiadają gruntowniejszą wiedzę przyrodniczą niż humaniści. Niemniej od stanu tej wiedzy nie zależały deklarowane przez nich postawy wobec środowiska. Zarówno przyrodnicy, jak i humaniści opowiedzieli się za potrzebą ochrony środowiska i przyznawali się do podejmowania działań na jej rzecz. Sformułowane wnioski skłaniają do przyjęcia obu zaproponowanych hipotez.    

Zagadnienia Naukoznawstwa

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2024-12-17

Jak cytować

1.
CYNK, Karolina. Stosunek polskiej kadry akademickiej do kwestii środowiskowych na przykładzie jednej z polskich uczelni . Zagadnienia Naukoznawstwa [online]. 17 grudzień 2024, T. 56, nr 2-4, s. 111–123. [udostępniono 8.7.2025]. DOI 10.12775/ZN.2020.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 56 Nr 2-4 (2020): Zagadnienia Naukoznawstwa

Dział

Przeglądy – Poglądy – Polemiki

Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Autor

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 150
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

socjologia środowiska;, badania jakościowe;, teoria ugruntowana;, ochrona środowiska, inteligencja
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa