Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Ruch Filozoficzny

Vol. 80 No. 1 (2024): Philosophers and (as) Teachers of Philosophy
  • Home
  • /
  • Vol. 80 No. 1 (2024): Philosophers and (as) Teachers of Philosophy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 80 No. 1 (2024): Philosophers and (as) Teachers of Philosophy /
  4. Table of contents

Vol. 80 No. 1 (2024): Philosophers and (as) Teachers of Philosophy

Table of contents

« Back

Articles

  • Introduction to the Issue
    Ondrej Marchevsky
    5-6
    pdf
  • Jaspers’s Struggle for the Idea of the University
    Ales Prazny
    7-22
    pdf
  • Teacher as Philosopher? Patočka's Philosophical View on Education
    Róbert Stojka
    23-36
    pdf
  • Limits of Socratic Dialogue in Moral Education
    Zuzana Zelinová, Michal Bizoň
    37-50
    pdf
  • PHILOSOPHY AND CREATIVITY WITH CHILDREN: LIPMAN, VYGOTSKY, RODARI.
    Lenka Naldoniová
    51-67
    pdf
  • Selected Problems of Assessment in Teaching Philosophy
    Marián Ambrozy
    69-87
    pdf
  • Affective Goals in Teaching Philosophy in Higher Secondary Education: Reality, Criticism, Perspectives
    Lukáš Arthur Švihura
    89-105
    pdf
  • Is It Possible Not to Teach Philosophy? A Pocket Roadmap through Theories of History and History Education
    David Černín
    107-123
    pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop