Pamiętnik Zjazdu
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2022.001Schlagworte
IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny, zrównoważony rozwój, andragogikaAbstract
W dniach 27–28 czerwca 2022 r. w Łodzi odbył się IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny „Edukacja dorosłych – w stronę zrównoważonego rozwoju”. W tekście zostały omówione założenia Zjazdu i jego przebieg. Zawiera on także refleksje zbudowane wokół tego wydarzenia oraz wystąpień uczestników Zjazdu, tj. bardzo dobre „czytanie” współczesności przez polskich andragogów, praktykowanie edukacji przez całe życie w codzienności jako fakt i ważny temat badań andragogicznych, aktualność pytań egzystencjalnych w badaniach andragogicznych
Literaturhinweise
Czerniawska O. (1993), Problemy tożsamości ludzi starszych w sytuacji przemian wobec tzw. „naszych czasów”, „Zeszyty Problemowe Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego”, nr 2/94, t. 2.
Czerniawska O. (1993), Rozważania nad projektami uczenia się dorosłych, [w:] A. Trzuskowski (red.), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Uniwersytet Łódzki, Universität Hannover, DVV, Łódź.
Czerniawska O. (2000), Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
Solarczyk-Szwec H. (2011), Uczyć się przez całe życie: stary paradygmat w nowej szacie, „Studia z Teorii Wychowania”, nr 2(3).
Szarota Z. (2019), Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości – perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2020, „e-mentor”, nr 1.
UNESCO, Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030, https://unstats.un.org/sdgs/report/2021/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2021.pdf, s. 34–35 [dostęp: 18.07.2022].
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Stats
Number of views and downloads: 268
Number of citations: 0