Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Diary of the Congress
  • Home
  • /
  • Diary of the Congress
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 (2022) /
  4. I. IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny „Edukacja dorosłych – w stronę zrównoważonego rozowju”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 27–28 czerwca 2022 r.

Diary of the Congress

Authors

  • Elżbieta Dubas Uniwersytet Łódzki https://orcid.org/0000-0002-7803-3369

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2022.001

Keywords

4th Polish National Andragogy Congress, sustainable development, andragogy

Abstract

On June 27–28, 2022, the 4th National Andragogy Congress “Adult education – towards sustainable development” took place in Łódź. The text discusses the assumptions of the Congress and its course. It also includes the reflections built around this event and the speeches of the participants in the Congress, i.e. a very good “reading” of the present day by Polish andragogues, practising lifelong education in everyday life as a fact and an important topic of andragogic research, and topicality of existential questions in andragogic research.

References

Czerniawska O. (1993), Problemy tożsamości ludzi starszych w sytuacji przemian wobec tzw. „naszych czasów”, „Zeszyty Problemowe Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego”, nr 2/94, t. 2.

Czerniawska O. (1993), Rozważania nad projektami uczenia się dorosłych, [w:] A. Trzuskowski (red.), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Uniwersytet Łódzki, Universität Hannover, DVV, Łódź.

Czerniawska O. (2000), Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.

Solarczyk-Szwec H. (2011), Uczyć się przez całe życie: stary paradygmat w nowej szacie, „Studia z Teorii Wychowania”, nr 2(3).

Szarota Z. (2019), Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości – perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2020, „e-mentor”, nr 1.

UNESCO, Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030, https://unstats.un.org/sdgs/report/2021/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2021.pdf, s. 34–35 [dostęp: 18.07.2022].

AY

Downloads

  • pdf (Język Polski)

Published

2023-01-25

How to Cite

1.
DUBAS, Elżbieta. Diary of the Congress. AY. Online. 25 January 2023. Vol. 29, pp. 13-22. [Accessed 29 June 2025]. DOI 10.12775/RA.2022.001.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 29 (2022)

Section

I. IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny „Edukacja dorosłych – w stronę zrównoważonego rozowju”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 27–28 czerwca 2022 r.

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 362
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

4th Polish National Andragogy Congress, sustainable development, andragogy
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop