Diary of the Congress
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2022.001Keywords
4th Polish National Andragogy Congress, sustainable development, andragogyAbstract
On June 27–28, 2022, the 4th National Andragogy Congress “Adult education – towards sustainable development” took place in Łódź. The text discusses the assumptions of the Congress and its course. It also includes the reflections built around this event and the speeches of the participants in the Congress, i.e. a very good “reading” of the present day by Polish andragogues, practising lifelong education in everyday life as a fact and an important topic of andragogic research, and topicality of existential questions in andragogic research.
References
Czerniawska O. (1993), Problemy tożsamości ludzi starszych w sytuacji przemian wobec tzw. „naszych czasów”, „Zeszyty Problemowe Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego”, nr 2/94, t. 2.
Czerniawska O. (1993), Rozważania nad projektami uczenia się dorosłych, [w:] A. Trzuskowski (red.), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Uniwersytet Łódzki, Universität Hannover, DVV, Łódź.
Czerniawska O. (2000), Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
Solarczyk-Szwec H. (2011), Uczyć się przez całe życie: stary paradygmat w nowej szacie, „Studia z Teorii Wychowania”, nr 2(3).
Szarota Z. (2019), Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości – perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2020, „e-mentor”, nr 1.
UNESCO, Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030, https://unstats.un.org/sdgs/report/2021/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2021.pdf, s. 34–35 [dostęp: 18.07.2022].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Stats
Number of views and downloads: 362
Number of citations: 0