Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 29 Nr 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 29 Nr 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 29 Nr 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki /
  4. Spis treści

Tom 29 Nr 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki

Spis treści

« Powrót

Od Redakcji/Editorial

  • Od redakcji
    Jarosław Michalski
    5-8
    PDF

Artykuły / Articles

  • Źródła i pedagogiczne konsekwencje redukcjonizmu antropologicznego
    Witold Starnawski
    11-30
    PDF
  • Z dyskusji o istocie, potrzebie i granicach podmiotowości uczestników rzeczywistości wychowawczej
    Lucyna Dziaczkowska
    31-48
    PDF
  • Czy wychowanie bez celu?
    Marian Nowak
    49-68
    PDF
  • Ideologiczne uwikłanie celów formułowanych w obszarze edukacji
    Teresa Hejnicka-Bezwińska
    69-88
    PDF
  • Wychowanie do wartości – w centrum aksjologicznych dylematów współczesnej edukacji
    Katarzyna Olbrycht
    89-104
    PDF
  • Czy szkoła ma przekazywać wiedzę, czy też wychowywać?
    Marian Nowak
    105-122
    PDF
  • Tradycje nauczania wychowującego w polskiej pedagogice
    Halina Gajdamowicz
    123-140
    PDF
  • Wychowanie w rodzinie czy przez państwo? Rozważania teoretyczno-prawne
    Stanisław Cierkowski
    141-162
    PDF
  • Katecheza w szkole czy poza szkołą?
    Radosław Chałupniak
    163-178
    PDF
  • Kształcenie ogólne czy specjalistyczne? A może jedno i drugie…
    Jarosław Michalski
    179-190
    PDF
  • Sprawności czy kompetencje moralne?
    Jarosław Horowski
    191-208
    PDF

Sprawozdania/Reports

  • Pedagogiczna wielowymiarowość rozwoju. Jednostka – przestrzeń społeczna – instytucja, Lublin, 4–6 kwietnia 2011 roku
    Stanisława Konefał
    211-218
    PDF
  • Religie i religijność w świecie współczesnym, sekcja IX: Pedagogika religii, Toruń, 12–15 września 2011 roku
    Dorota Grabowska
    219-224
    PDF
  • Dialog chrześcijańsko-muzułmański. Klucz do wspólnej przyszłości, Toruń, 19–20 października 2011 roku
    Magdalena Lewicka
    225-236
    PDF
  • Idea końca świata w doktrynach i praktykach tzw. sekt i nowych ruchów religijnych, Toruń, 7 grudnia 2011 roku
    Piotr Chrzczonowicz
    237-240
    PDF

Recenzje / Reviews

  • Bogusław Milerski, Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Wydawnictwo Naukowe ChAT, Warszawa 2011, ss. 335.
    Zbigniew Marek
    243-246
    PDF
  • Jarosław Michalski, Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora E. Frankla, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011, ss. 300
    Jerzy Bagrowicz
    246-253
    PDF
  • Agnieszka Sojka, Człowiek i Bóg w pieśni. Studium antropologicznopedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008, ss. 112
    Tomasz Leś
    253-255
    PDF
  • Mirosław Wierzbicki, Nauczyciel w szkole salezjańskiej, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2011, ss. 260
    Joanna Falkowska
    255-258
    PDF
  • Jerzy Bagrowicz, Czy wiemy, co sprawujemy? Wtajemniczenie w liturgię Mszy świętej, Wydawnictwo Duszpasterstwa Rolników, Włocławek 2012, ss. 239
    Stanisław Jankowski
    258-262
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa