Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education
  • Home
  • /
  • Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki /
  4. Articles

Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education

Authors

  • Katarzyna Olbrycht Zakład Edukacji Kulturalnej w Instytucie Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2012.005

Abstract

The author presents an argument that education in values is in the centre of axiological dilemmas of the contemporary education. She begins with introducing the main meanings of the term education and explaining how education in values is understood. The second part of the article consists of an analysis of contemporary dilemmas associated with education in values, especially how difficult it is to reconcile educating and upbringing in pragmatic and consumer values with higher, pro-development values. The next part discusses the educational path of assimilating values (preparation for discovery, reliving, interiorization, internalization). Finally, the text points out the dilemmas associated with education in personal values, in the light of Christian education.
Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2012-04-03

How to Cite

1.
OLBRYCHT, Katarzyna. Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education. Paedagogia Christiana. Online. 3 April 2012. Vol. 29, no. 1, pp. 89-104. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2012.005.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 4451
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop