Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
  • Home
  • /
  • Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki

Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki

					View Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
Table of contents
Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
Tuesday, Apr 3, 2012
This issue table of contents
Editorial
From the Editor
Jarosław Michalski
5-8
PDF (Język Polski)
Articles
The Sources and Educational Consequences of Anthropological Reductionism
Witold Starnawski
11-30
PDF (Język Polski)
From the Discussion about Substance, Necessity and Limits of Subjectivity of Educational Reality Participants
Lucyna Dziaczkowska
31-48
PDF (Język Polski)
Upbringing without Goals?
Marian Nowak
49-68
PDF (Język Polski)
The Ideological Implication of Objectives Formulated within the Area of Education
Teresa Hejnicka-Bezwińska
69-88
PDF (Język Polski)
Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education
Katarzyna Olbrycht
89-104
PDF (Język Polski)
Is Conveying Knowledge the Only Task of the Contemporary School?
Marian Nowak
105-122
PDF (Język Polski)
The Tradition of Moral, Social and Cultural Instruction in Polish Pedagogy
Halina Gajdamowicz
123-140
PDF (Język Polski)
Family Education or State Education? Theoretical and Legal Reflections
Stanisław Cierkowski
141-162
PDF (Język Polski)
Catechesis at a School or outside School?
Radosław Chałupniak
163-178
PDF (Język Polski)
General or Specialised Education? Or Maybe Both…
Jarosław Michalski
179-190
PDF (Język Polski)
Moral Efficiency or Moral Competency?
Jarosław Horowski
191-208
PDF (Język Polski)
Reports
Pedagogiczna wielowymiarowość rozwoju. Jednostka – przestrzeń społeczna – instytucja, Lublin, 4–6 kwietnia 2011 roku
Stanisława Konefał
211-218
PDF (Język Polski)
Religie i religijność w świecie współczesnym, sekcja IX: Pedagogika religii, Toruń, 12–15 września 2011 roku
Dorota Grabowska
219-224
PDF (Język Polski)
Dialog chrześcijańsko-muzułmański. Klucz do wspólnej przyszłości, Toruń, 19–20 października 2011 roku
Magdalena Lewicka
225-236
PDF (Język Polski)
Idea końca świata w doktrynach i praktykach tzw. sekt i nowych ruchów religijnych, Toruń, 7 grudnia 2011 roku
Piotr Chrzczonowicz
237-240
PDF (Język Polski)
Reviews
Bogusław Milerski, Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Wydawnictwo Naukowe ChAT, Warszawa 2011, ss. 335.
Zbigniew Marek
243-246
PDF (Język Polski)
Jarosław Michalski, Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora E. Frankla, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011, ss. 300
Jerzy Bagrowicz
246-253
PDF (Język Polski)
Agnieszka Sojka, Człowiek i Bóg w pieśni. Studium antropologicznopedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008, ss. 112
Tomasz Leś
253-255
PDF (Język Polski)
Mirosław Wierzbicki, Nauczyciel w szkole salezjańskiej, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2011, ss. 260
Joanna Falkowska
255-258
PDF (Język Polski)
Jerzy Bagrowicz, Czy wiemy, co sprawujemy? Wtajemniczenie w liturgię Mszy świętej, Wydawnictwo Duszpasterstwa Rolników, Włocławek 2012, ss. 239
Stanisław Jankowski
258-262
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop