Das Problem der Allgemeinbildung geschichtlich betrachtet
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2014.003Słowa kluczowe
kultura, encyklopedia, sztuka, edukacja ogólna, przyrost wiedzy, humanizm, filozofia, naukiAbstrakt
Problem kształcenia ogólnego z perspektywy historycznej
(Streszczenie)
Przeobrażanie się terminu „encyklopedia“ stanowi odzwierciedlenie historycznego postępu wiedzy i zmian w edukacji. W Starożytnej Grecji nazwa encyklopedii malarstwa i muzyki stała się tytułem zbiorów dotyczących całej ludzkiej wiedzy, co w rezultacie przyczyniło się do współczesnego kryzysu. Zgodnie z filozofią Georga Simmela, możemy rozumieć zmiany historyczne jako postępujący rozdział pomiędzy systemami kulturowymi społeczeństwa z jednej strony i kształcenia jednostek z drugiej. W filozofii Wilhelma von Humdoldta, Friedricha Schleiermachera, jak również Georga Simmela, odnajdujemy ważne wskazówki dotyczące możliwości prawdziwego kształcenia również w cywilizacji nauki i przezwyciężenia sytuacji, w której wiedza i nauka stają się obce dla przeciętnego człowieka w kontekście jego życia.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 582
Liczba cytowań: 0