Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Defending the Christian Pedagogy
  • Home
  • /
  • Defending the Christian Pedagogy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej /
  4. Articles

Defending the Christian Pedagogy

Authors

  • Agnieszka Salamucha Katedra Metodologii Nauk Wydziału Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Piotr Magier Katedra Pedagogiki Ogólnej w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2013.009

Keywords

Christian pedagogy, religion, social sciences, humanities, methodology

Abstract

In Defending the Christian Pedagogy we take up the problem of the methodological status, especially the epistemological value of statements and arguments formulated in the Christian pedagogy. The main objection against the Christian pedagogy is, that the pedagogy connected to Christianity should be considering rather the kind of the ideology than the social science (humanities). We defend the scientific character of the Christian pedagogy, together indicating the methodological conditions under which the research should be conducted.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-04-17

How to Cite

1.
SALAMUCHA, Agnieszka and MAGIER, Piotr. Defending the Christian Pedagogy. Paedagogia Christiana. Online. 17 April 2014. Vol. 31, no. 1, pp. 155-170. [Accessed 17 May 2025]. DOI 10.12775/PCh.2013.009.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 31 No. 1 (2013): Status i tożsamość pedagogiki chrześcijańskiej

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 968
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Christian pedagogy, religion, social sciences, humanities, methodology
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop