Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 99 items.
  • Analysis of Selected Approaches to the Integral Pedagogy in Polish Pedagogical Thought
    Lucyna Dziaczkowska
    33-51
    2018-12-28
  • Integration of Pedagogical Knowledge in the Light of Questions about the Empirical Foundations of General Pedagogy and Understanding of the Concept of Generality
    Leszek Waga
    65-83
    2018-12-28
  • If philosophy do harm to the teacher? Some remarks on lost identityof men and philosophy
    Maria Małgorzata Boużyk
    39-54
    2009-11-03
  • Chiara Lubich’s Pedagogy in the “Spiritual Thoughts of Collegamento CH”
    Maria José Dantas
    261-277
    2019-09-02
  • Subjectivity Squared. On the Similarity between the Methodological Postulates of Alfred Schütz and Florian Znaniecki regarding Christian Pedagogy
    Leszek Waga
    175-193
    2020-01-27
  • “Love and you will understand”: Chiara Lubich’s charisma in dialogue with the pedagogy of service-learning
    Maria Nieves Tapia
    507-526
    2019-09-02
  • “Love and You Will Understand”: Chiara Lubich’s Charisma in Dialogue with the Pedagogy of Service-Learning
    María Nieves Tapia
    487-505
    2019-09-02
  • Chiara Lubich’s Pedagogy in the “Spiritual Thoughts of Collegamento CH”
    Maria José Dantas
    279-295
    2019-09-02
  • Education as Support for the Integral Development of the Pupil
    Marian Nowak
    11-32
    2018-12-28
  • Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration
    Danuta Opozda
    151-164
    2018-12-28
  • Integral Upbringing Inspired by Gospel
    Zbigniew Marek, Janusz Mółka, Anna Walulik
    121-136
    2018-12-28
  • The Preventive Pedagogy of Saint Ludovico Pavoni
    José Luis Rodríguez-Sáez, Araceli del Pozo Armentia, Alfonso Salgado Ruiz
    111-127
    2020-01-27
  • Concerning a Scientific Reflection upon Religious Education in Poland
    Jerzy Bagrowicz
    71-92
    2014-04-17
  • Interdisciplinarity and Intradisciplinarity in Family Pedagogy
    Danuta Opozda
    169-182
    2015-06-12
  • An Asian Perspective on Chiara Lubich and her Pedagogy of Fraternity: An Example of the Course “Culture of Unity” in Higher Education in Taiwan
    Sonja Mei Tin Huang
    527-549
    2019-09-02
  • Education and Freedom. An Attempt of Insights into Józef Tischner’s Pedagogical Thinking
    Katarzyna Wrońska
    97-115
    2018-07-02
  • The Relevance of Biblical Exegesis to the Study of the Dynamics of the Educational Relationship in Contemporary Pedagogy. An Example of the Biblical Story of the Calling of Levi
    Leszek Waga
    147-172
    2025-01-29
  • Interpersonal Education
    María Inés Nin Márquez, Carina Rossa
    401-417
    2019-09-02
  • What Is the Use of the Dialogue for Christian Pedagogues?
    Piotr Magier
    51-68
    2018-01-15
  • Love as the Fundamental Dynamics of Family Upbringing according to Chiara Lubich. Selected Aspects
    Mariola Teresa Kozubek
    365-400
    2019-09-02
  • Forgiveness Education in the Ignatian Pedagogy
    Krzysztof Dyrek, Zbigniew Marek
    61-84
    2016-12-31
  • Love as the Fundamental Dynamics of Family Upbringing according to Chiara Lubich – Selected Aspects
    Mariola Teresa Kozubek
    327-364
    2019-09-02
  • Community and Unity in Chosen Areas of Social Life – the Experience of the Focolare Movement
    Mariola Teresa Kozubek
    79-108
    2016-05-10
  • Man–a Human Person in the Context of the Theory of Efficient and Purposeful Causality. Pedagogical Implications
    Sławomir Chrost
    37-57
    2021-09-28
  • Subjectivity in Caring for the Human Condition. Existential Ideas of Paul Tillich as an Inspiration for Pedagogy
    Julita Orzelska
    129-141
    2020-01-27
1 - 25 of 99 items 1 2 3 4 > >> 
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop