Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Interdisciplinarity and Intradisciplinarity in Family Pedagogy
  • Home
  • /
  • Interdisciplinarity and Intradisciplinarity in Family Pedagogy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 34 No. 2 (2014) /
  4. Family pedagogy

Interdisciplinarity and Intradisciplinarity in Family Pedagogy

Authors

  • Danuta Opozda Katedra Pedagogiki Rodziny w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.029

Keywords

interdisciplinarity, intradisciplinarity, family pedagogy, knowledge, upbringing, family

Abstract

The article deals with the problem of the interdisciplinarity and the intradisciplinarity in family pedagogy. This text refers to the methodological issues of family pedagogy, particularly, its subject of study. The problem of specialization and integration of knowledge about the upbringing in the family is presented in the article. The requirement of the interdisciplinarity and the intradisciplinarity in family pedagogy is substantially connected with the development of the pedagogical knowledge about the upbringing in the family – the dynamic knowledge, which is the result of the dialogue that is sustained inside and outside the discipline. The following question may be raised: is in statu nascendi of the family pedagogy rather its privilege or burden?

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-12

How to Cite

1.
OPOZDA, Danuta. Interdisciplinarity and Intradisciplinarity in Family Pedagogy. Paedagogia Christiana. Online. 12 June 2015. Vol. 34, no. 2, pp. 169-182. [Accessed 24 May 2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.029.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 34 No. 2 (2014)

Section

Family pedagogy

Stats

Number of views and downloads: 5304
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

interdisciplinarity, intradisciplinarity, family pedagogy, knowledge, upbringing, family
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop