Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Paedagogia Christiana
Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
Home
/
Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
/
Table of contents
Vol. 29 No. 1 (2012): Antynomie współczesnej edukacji i pedagogiki
Table of contents
« Back
Editorial
From the Editor
Jarosław Michalski
5-8
PDF (Język Polski)
Articles
The Sources and Educational Consequences of Anthropological Reductionism
Witold Starnawski
11-30
PDF (Język Polski)
From the Discussion about Substance, Necessity and Limits of Subjectivity of Educational Reality Participants
Lucyna Dziaczkowska
31-48
PDF (Język Polski)
Upbringing without Goals?
Marian Nowak
49-68
PDF (Język Polski)
The Ideological Implication of Objectives Formulated within the Area of Education
Teresa Hejnicka-Bezwińska
69-88
PDF (Język Polski)
Education in Values – in the Centre of Axiological Dilemmas of the Contemporary Education
Katarzyna Olbrycht
89-104
PDF (Język Polski)
Is Conveying Knowledge the Only Task of the Contemporary School?
Marian Nowak
105-122
PDF (Język Polski)
The Tradition of Moral, Social and Cultural Instruction in Polish Pedagogy
Halina Gajdamowicz
123-140
PDF (Język Polski)
Family Education or State Education? Theoretical and Legal Reflections
Stanisław Cierkowski
141-162
PDF (Język Polski)
Catechesis at a School or outside School?
Radosław Chałupniak
163-178
PDF (Język Polski)
General or Specialised Education? Or Maybe Both…
Jarosław Michalski
179-190
PDF (Język Polski)
Moral Efficiency or Moral Competency?
Jarosław Horowski
191-208
PDF (Język Polski)
Reports
Pedagogiczna wielowymiarowość rozwoju. Jednostka – przestrzeń społeczna – instytucja, Lublin, 4–6 kwietnia 2011 roku
Stanisława Konefał
211-218
PDF (Język Polski)
Religie i religijność w świecie współczesnym, sekcja IX: Pedagogika religii, Toruń, 12–15 września 2011 roku
Dorota Grabowska
219-224
PDF (Język Polski)
Dialog chrześcijańsko-muzułmański. Klucz do wspólnej przyszłości, Toruń, 19–20 października 2011 roku
Magdalena Lewicka
225-236
PDF (Język Polski)
Idea końca świata w doktrynach i praktykach tzw. sekt i nowych ruchów religijnych, Toruń, 7 grudnia 2011 roku
Piotr Chrzczonowicz
237-240
PDF (Język Polski)
Reviews
Bogusław Milerski, Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Wydawnictwo Naukowe ChAT, Warszawa 2011, ss. 335.
Zbigniew Marek
243-246
PDF (Język Polski)
Jarosław Michalski, Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora E. Frankla, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011, ss. 300
Jerzy Bagrowicz
246-253
PDF (Język Polski)
Agnieszka Sojka, Człowiek i Bóg w pieśni. Studium antropologicznopedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008, ss. 112
Tomasz Leś
253-255
PDF (Język Polski)
Mirosław Wierzbicki, Nauczyciel w szkole salezjańskiej, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2011, ss. 260
Joanna Falkowska
255-258
PDF (Język Polski)
Jerzy Bagrowicz, Czy wiemy, co sprawujemy? Wtajemniczenie w liturgię Mszy świętej, Wydawnictwo Duszpasterstwa Rolników, Włocławek 2012, ss. 239
Stanisław Jankowski
258-262
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski