Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

The Issue of General Education from the Historical Perspective
  • Home
  • /
  • The Issue of General Education from the Historical Perspective
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education /
  4. Articles

The Issue of General Education from the Historical Perspective

Authors

  • Gunter Scholtz Ruhr-Universität Bochum Homepage: http://www.ruhr-uni-bochum.de/philosophy/ mitglieder/scholtz.html.de

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.003

Keywords

culture, encyclopaedia, fine art, general education, growth of knowledge, humanity, philosophy, sciences

Abstract

The development of the term encyclopaedia is the mirror of the historical growth of knowledge and change of education. In the ancient Greek period, the name of artistic and musical education encyclopaedia became the title of collections of all human knowledge and finally resulted in a crisis today. By the philosophy of Georg Simmel, we can understand the historical changes as growing separation and alienation between the cultural systems of society on the one hand, and the education of single persons of the other. In the thinking of Wilhelm von Humboldt, Friedrich Schleiermacher, and also Georg Simmel, we find important advices to enable real education also in the scientific civilisation and to overcome the situation in which knowledge and sciences became strange for the life of single human beings.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-29

How to Cite

1.
SCHOLTZ, Gunter. The Issue of General Education from the Historical Perspective. Paedagogia Christiana. Online. 29 December 2014. Vol. 33, no. 1, pp. 39-51. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.003.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 618
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

culture, encyclopaedia, fine art, general education, growth of knowledge, humanity, philosophy, sciences
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop