Przestrzeń aksjologiczna szkoły II. Metodologiczne parametry badania
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2016.081Słowa kluczowe
badanie przestrzeni aksjologicznej szkoły, parametry metodologii badań społecznychAbstrakt
W artykule Chomczyńska-Rubacha M., Rubacha K., Przestrzeń aksjologiczna szkoły I. Konstrukt teoretyczny. „Przegląd Badań Edukacyjnych” vol. 23 (2/2016) zaprezentowano metateoretyczne analizy dotyczące przestrzeni aksjologicznej szkoły. Prezentowany artykuł natomiast traktuje tę przestrzeń jako przedmiot badań. Dlatego opisujemy możliwe do zastosowania strategie badań, rodzaje wyjaśnień i schematy badania, typy badań oraz metody zbierania danych, doboru próbki i analizowania danych. Każdy z tych parametrów metodologicznych „przykładamy” do poszczególnych części konstruktu przestrzeni aksjologicznej szkoły i pokazujemy jego wady, zalety oraz granice stosowania.
Bibliografia
Ajdukiewicz K. (1985), Język i poznanie, t. 2. PWN, Warszawa.
Chustecka M., Kielak E., Rawłuszko M. (2016), Edukacja antydyskryminacyjna. Ostatni dzwonek, TEA, Warszawa.
Gaul M., Machowski A. (1987), Elementy analizy ścieżek, w: J. Brzeziński (red.), Wielozmiennowe modele statystyczne w badaniach psychologicznych, PWN, Warszawa.
Rubacha K. (2008), Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 584
Liczba cytowań: 0