Transparentność w publikowaniu wyników badań empirycznych poświęconych edukacji
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.008Abstrakt
Transparency is a one of the crucial criteria in educational research. Researchers are sensitized by transparency in the scope of advantage and disadvantage aspects of research project. It protects readers as well as authors from illegal inferences and distant associations which are beyond the reach of research project. Transparency provides conditions to verification of presented research results.
Bibliografia
Aranowska E. (2005), Pomiar ilościowy w psychologii, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
Bourdieu P. (1984), Specyfika dziedziny naukowej i społeczne warunki rozwoju wiedzy, w: E. Mokrzycki (red.), Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, t. 2, PIW, Warszawa.
Bowen G. A. (2009), Supporting a grounded theory with an audit trail: an illustration, „International Journal of Social Research Methodology”, Vol. 12 (4), s. 305–316, http://dx.doi.org/10.1080/13645570802156196.
Brzeziński J. (1999), Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa.
Buczkowski P., Klawiter A. (1985), Rekonstrukcje, interpretacje, rozwinięcia. Przedmowa, „Poznańskie Studia z Filozofii Nauki”, z. 9, s. 5–16.
Cohen L., Manion L., Morrison K. (2007), Research Methods in Education, Routledge, London– New York.
Eagly A. H. (2011), Recenzowanie przeglądów literatury złożonych do publikacji w czasopiśmie, w: R. J. Sternberg, Recenzowanie prac naukowych w psychologii, Wyd. Paradygmat, Warszawa.
Heller M. (2011), Filozofia nauki. Wprowadzenie, Petrus, Kraków.
Klawiter A. (1989), Trzy postawy wobec nauki – uczestnik, rozumiejący obserwator, badacz, „Poznańskie Studia z Filozofii Nauki”, z. 11, s. 11–28.
Sternberg R. J. (2011), Recenzowanie artykułów teoretycznych, w: R. J. Sternberg, Recenzowanie prac naukowych w psychologii, Wyd. Paradygmat, Warszawa.
Sternberg R. J., Grigorenko E. L. (2011), Recenzowanie artykułów empirycznych pod względem metodologicznym, w: R. J. Sternberg, Recenzowanie prac naukowych w psychologii, Wyd. Paradygmat, Warszawa.
Tesser A., Martin L. (2011), Recenzowanie prac empirycznych złożonych do czasopism, w: R. J. Sternberg, Recenzowanie prac naukowych w psychologii, Wyd. Paradygmat, Warszawa.
Urbaniak-Zając D. (2006), W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych, w: D. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Impuls, Kraków.
Urbaniak-Zając D. (2010), O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych, w: J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K. Szmidt (red.), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Impuls, Kraków.
Urbaniak-Zając D. (2011), Badania jakościowe jako źródło (naukowej) wiedzy pedagogicznej, w: T. Hejnicka-Bezwińska (red.), Pedagogika ogólna. Dyskurs o statusie naukowym i dydaktycznym, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz.
Woleński J. (2007), Epistemologia. Poznanie, prawda, wiedza, realizm, PWN, Warszawa.
Wrigley J. (1976), Pitfalls in Educational Research, “BERA Bulletin”, Vol. 3(1), s. 1–7, http://dx.doi.org/10.1080/0141192760020201.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 375
Liczba cytowań: 0