Udział doświadczeń z aktywnością fizyczną w zmienności poczucia skuteczności zdrowotnej
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2024.024Słowa kluczowe
health education, sense of health efficacy, physical activityAbstrakt
Artykuł jest raportem z badania weryfikującego hipotezę, że pozytywne doświadczenia i posiadanie konkretnych umiejętności w zakresie aktywności fizycznej mogą generować wysokie poczucie skuteczności zdrowotnej, co ma kluczowe znaczenie dla edukacji zdrowotnej. Hipoteza w tym badaniu została potwierdzona.
Bibliografia
Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bull, F.C., Al-Ansari, S.S., Biddle, S., Borodulin, K., Buman, M.P., Cardon, G., Carty, C., …, & Willumsen , J.F. (2020). World Health Organization 2020 Guidelines on Contribution of Physical Activity Experience Physical Activity and Sedentary Behaviour. British Journal of Sports Medicine, 54(24),1451–1462, doi: 10.1136/bjsports-2020-102955.
Gieroba, B. (2019). Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie psychiczne i funkcje poznawcze [Impact of Physical Activity on Mental Health and Cognitive Function]. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 25(3), 153–161, doi: 10.26444/monz/112259.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Krzysztof Rubacha, Ewelina Książek

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 186
Liczba cytowań: 0