Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Labor et Educatio

No. 12 (2024): Labor et Educatio
  • Home
  • /
  • No. 12 (2024): Labor et Educatio
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 12 (2024): Labor et Educatio

No. 12 (2024): Labor et Educatio

					View No. 12 (2024): Labor et Educatio
Table of contents
No. 12 (2024): Labor et Educatio
Tuesday, Apr 8, 2025

Issue 12/2024 of Labor et Educatio addresses educational and managerial challenges in the face of dynamic social, technological, and moral changes. The articles focus on contemporary issues such as upbringing, spirituality, fatherhood, non-violent education, and support for individuals in difficult life situations. The volume also explores topics related to leadership and management within educational institutions. It offers an important contribution to the reflection on how education and management can jointly respond to new social phenomena and emerging needs.

Download files of this issue:
Labor et Educatio 12/2024
This issue table of contents
Artykuły
Historical and modern aspects of civic-ethical education in technical middle school: Mexican context
Gali-Aleksandra BELTRÁN, Elena Anatolievna ZHIZHKO, Martín BELTRÁN-SAUCEDO
9-26
PDF
Perspectives on spiritual life during the smartphone age
Łukasz BUKSA
27–44
PDF
Masculinity without violence – the application of NVC in the upbringing and education
Michał PIERZCHAŁA, Alicja KORNICKA, Paweł MARCZAK
45–59
PDF
The evolution of understanding of fatherhood. Attempt at synthesis
Robert POCHOPIEŃ
61–76
PDF
Cash benefits in foster care
Marcin Kęska
77-93
PDF
Fostering phonological profi ciency: the role of educational language games in hebrew kindergarten curricula
Karni Iiriz MIZRAHI
95-124
PDF
Research of teachers’ professional readiness to work with children with deviant behaviour
Shakira MUKHTAROVA, Marzhangul BAIMUKANOVA, Alyona BARIKOVA
125-146
PDF
The role of transformational leadership in increasing the job satisfaction of primary education teachers
Victoria STRATAN
147-162
PDF
Lived experiences of tertiary religious education teachers: Basis for a synodal instructional model
Mark John C. PALANCA
163-185
PDF
The narratives of homeless men on housing support and the role of a social worker in the process of becoming independent
Katarzyna WASILEWSKA-OSTROWSKA
187-202
PDF
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop