Přeskočit na hlavní obsah Přeskočit na hlavní navigační menu Přeskočit na patičku stránky
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Français (France)
    • Język Polski
  • Menu
  • Domů
  • Aktuální
  • Archivy
  • Oznámení
  • Podrobnosti
    • O časopise
    • Příspěvky
    • Editorský tým
    • Zásady zachování soukromí
    • Kontakt
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Vol 16 No 1 (2011)
  • Domů
  • /
  • Vol 16 No 1 (2011)
  1. Domů /
  2. Archivy /
  3. Vol 16 No 1 (2011)

Vol 16 No 1 (2011)

					Náhled Vol 16 No 1 (2011)
Table of contents
Vol 16 No 1 (2011)
Thursday, Mar 31, 2011
This issue table of contents
Artykuły
Konstruktywizm i konektywizm a możliwości modernizacji edukacji historycznej w Polsce
Zbigniew Osiński
3-16
Region historyczny w historiografii, dydaktyce historii i edukacji szkolnej. Przegląd stanowisk i propozycji delimitacji
Danuta Konieczka-Śliwińska
17-42
PDF (Język Polski)
Kształcenie i wychowanie w szkołach powiatowych misjonarzy prowincji litewskiej na przełomie XVIII i XIX wieku
Agnieszka Wieczorek
43-76
PDF (Język Polski)
„Jahresberichten” jako źródło do historii edukacji (na przykładzie sprawozdań wschodniopruskich szkół średnich z XIX wieku)
Tomasz Chrzanowski
77-94
PDF (Język Polski)
Środowisko miesięcznika „Więź” wobec reform systemu oświaty i wychowania lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych
Małgorzata Strzelecka
95-120
PDF (Język Polski)
Polski Fiat jako „miejsce pamięci”. Rola i obraz marki w kulturze polskiej drugiej połowy XX wieku. Refleksje wokół koncepcji
Radosław Bugowski
121-138
PDF (Język Polski)
Dyskusja
Historia – Polityka – Edukacja
Stanisław Roszak
139-148
PDF (Język Polski)
Polityka a szkolna edukacja historyczna
Joannna Wojdon
149-168
PDF (Język Polski)
Wspołcześnie o przeszłości, czyli wpływ polityki historycznej na kształt podręcznikow szkolnych
Jolanta Michałek
169-182
PDF (Język Polski)
Rycerze spod Grunwaldu bohaterami lokalnej edukacji historycznej. Zyndram z Maszkowic – studium przypadku
Grzegorz Chomicki
183-220
PDF (Język Polski)
Recenzje
Odpowiedź na recenzję Jana Wroniszewskiego Między historią a historią gospodarczą
Piotr Guzowski
221-232
PDF (Język Polski)
Agnieszka Lisak, Miłość, kobieta i małżeństwo w XIX w., Warszawa 2009, ss. 314
Aneta Niewęgłowska
233-240
PDF (Język Polski)
Sławomir Brzozecki, Misje ludowe dominikanow prowincji litewskiej 1751–1826, Lublin 2009
Agnieszka Wieczorek
241-246
PDF (Język Polski)
Edukacja historyczna w szkole: teoria i praktyka, red. E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, S. Roszak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, ss. 401
Małgorzata Strzelecka
247-251
PDF (Język Polski)
Peck Anna, Konstruowanie historii. Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow 2010, ss. 199
Jolanta Michałek
251-257
PDF (Język Polski)
Sadowski Wojciech, Państwo i władca w oczach szlachty. Postawy polityczne obywateli wojewodztwa lubelskiego za panowania Michała Korybuta Wiśniowieckiego i Jana III Sobieskiego, Lublin–Radzyń Podlaski 2008, ss. 202
Joannna Matyasik
257-265
PDF (Język Polski)
Margaret MacMillan, Th e Uses and Abuses of History, Profi le Books, London 2009
Magdalena Śnieć
265-271
PDF (Język Polski)
Adrian Goldsworthy, Antony and Cleopatra, Yale University Press, New Haven & London 2010, ss. 470
Lucyna Kostuch
271-275
PDF (Język Polski)
Daria Janiszewska, Wojna domowa w Rzymie w latach 193–197, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2010, ss. 231
Karol Kłodziński
275-280
PDF (Język Polski)
Noty bibliograficzne
Noty bibliograficzne
Wiesława Duży
281
PDF (Język Polski)
Noty bibliograficzne
Wiesława Duży
281
PDF (Język Polski)
Noty bibliograficzne
Wiesława Duży
282
PDF (Język Polski)
Kronika naukowa
Konferencja „Obraz, dźwięk i smak w edukacji historycznej” Toruń, 10–11 września 2010 r.
Małgorzata Strzelecka, Agnieszka Wieczorek
283-287
PDF (Język Polski)
Konferencja: Seuche und Mensch. Herausforderung in den Jahrhunderten (Zaraza i człowiek – wyzwania przez wieki), Rostock, 29–31 października 2010 r.
Franz David Matzek
288-296
PDF (Język Polski)
Program edukacyjny Narodowego Archiwum Wielkiej Brytanii. Relacja z działań prowadzonych w latach 2009–2010
Dorota Drzewiecka, Bartosz Drzewiecki
297-305
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Procházet index autorů
  • Issue archive

User

User

Aktuální číslo

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Informace

  • Pro čtenáře
  • Pro autory
  • Pro knihovníky

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Jazyk

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski
Nahoru

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop