Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Français (France)
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski

Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

Tom 16 Nr 1 (2011)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 16 Nr 1 (2011)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 16 Nr 1 (2011) /
  4. Spis treści

Tom 16 Nr 1 (2011)

Spis treści

« Powrót

Artykuły

  • Konstruktywizm i konektywizm a możliwości modernizacji edukacji historycznej w Polsce
    Zbigniew Osiński
    3-16
  • Region historyczny w historiografii, dydaktyce historii i edukacji szkolnej. Przegląd stanowisk i propozycji delimitacji
    Danuta Konieczka-Śliwińska
    17-42
    PDF
  • Kształcenie i wychowanie w szkołach powiatowych misjonarzy prowincji litewskiej na przełomie XVIII i XIX wieku
    Agnieszka Wieczorek
    43-76
    PDF
  • „Jahresberichten” jako źródło do historii edukacji (na przykładzie sprawozdań wschodniopruskich szkół średnich z XIX wieku)
    Tomasz Chrzanowski
    77-94
    PDF
  • Środowisko miesięcznika „Więź” wobec reform systemu oświaty i wychowania lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych
    Małgorzata Strzelecka
    95-120
    PDF
  • Polski Fiat jako „miejsce pamięci”. Rola i obraz marki w kulturze polskiej drugiej połowy XX wieku. Refleksje wokół koncepcji
    Radosław Bugowski
    121-138
    PDF

Dyskusja

  • Historia – Polityka – Edukacja
    Stanisław Roszak
    139-148
    PDF
  • Polityka a szkolna edukacja historyczna
    Joannna Wojdon
    149-168
    PDF
  • Wspołcześnie o przeszłości, czyli wpływ polityki historycznej na kształt podręcznikow szkolnych
    Jolanta Michałek
    169-182
    PDF
  • Rycerze spod Grunwaldu bohaterami lokalnej edukacji historycznej. Zyndram z Maszkowic – studium przypadku
    Grzegorz Chomicki
    183-220
    PDF

Recenzje

  • Odpowiedź na recenzję Jana Wroniszewskiego Między historią a historią gospodarczą
    Piotr Guzowski
    221-232
    PDF
  • Agnieszka Lisak, Miłość, kobieta i małżeństwo w XIX w., Warszawa 2009, ss. 314
    Aneta Niewęgłowska
    233-240
    PDF
  • Sławomir Brzozecki, Misje ludowe dominikanow prowincji litewskiej 1751–1826, Lublin 2009
    Agnieszka Wieczorek
    241-246
    PDF
  • Edukacja historyczna w szkole: teoria i praktyka, red. E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, S. Roszak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, ss. 401
    Małgorzata Strzelecka
    247-251
    PDF
  • Peck Anna, Konstruowanie historii. Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow 2010, ss. 199
    Jolanta Michałek
    251-257
    PDF
  • Sadowski Wojciech, Państwo i władca w oczach szlachty. Postawy polityczne obywateli wojewodztwa lubelskiego za panowania Michała Korybuta Wiśniowieckiego i Jana III Sobieskiego, Lublin–Radzyń Podlaski 2008, ss. 202
    Joannna Matyasik
    257-265
    PDF
  • Margaret MacMillan, Th e Uses and Abuses of History, Profi le Books, London 2009
    Magdalena Śnieć
    265-271
    PDF
  • Adrian Goldsworthy, Antony and Cleopatra, Yale University Press, New Haven & London 2010, ss. 470
    Lucyna Kostuch
    271-275
    PDF
  • Daria Janiszewska, Wojna domowa w Rzymie w latach 193–197, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2010, ss. 231
    Karol Kłodziński
    275-280
    PDF

Noty bibliograficzne

  • Noty bibliograficzne
    Wiesława Duży
    281
    PDF
  • Noty bibliograficzne
    Wiesława Duży
    281
    PDF
  • Noty bibliograficzne
    Wiesława Duży
    282
    PDF

Kronika naukowa

  • Konferencja „Obraz, dźwięk i smak w edukacji historycznej” Toruń, 10–11 września 2010 r.
    Małgorzata Strzelecka, Agnieszka Wieczorek
    283-287
    PDF
  • Konferencja: Seuche und Mensch. Herausforderung in den Jahrhunderten (Zaraza i człowiek – wyzwania przez wieki), Rostock, 29–31 października 2010 r.
    Franz David Matzek
    288-296
    PDF
  • Program edukacyjny Narodowego Archiwum Wielkiej Brytanii. Relacja z działań prowadzonych w latach 2009–2010
    Dorota Drzewiecka, Bartosz Drzewiecki
    297-305
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Français (France)
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa