Innowacje w edukacji dorosłych: komunikat z badań nad doświadczeniami w twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich
DOI:
https://doi.org/10.12775/ED.2023.008Słowa kluczowe
innowacje dydaktyczne, nauczyciel akademicki, koncepcja ESAAbstrakt
Celem opracowania jest przedstawienie wyników badań empirycznych jakościowych nad innowacjami dydaktycznymi będącymi rezultatami twórczej pracy dydaktycznej polskich nauczycieli akademickich. Badania zostały zrealizowane zgodnie z koncepcją teoretyczno-metodologiczną ESA Howarda E. Grubera. W ba- daniach zastosowano wielokrotne studium przypadku z analizą wertykalną i horyzontalną, wywiady semistrukturyzowane oraz analizę zdjęć z zajęć prowadzonych przez innowatorów. Na etapie analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań posłużono się modelem Interpretacyjnej Analizy Fenomenologicznej (IPA). Przepro- wadzone badania pozwoliły określić specyfikę i właściwości innowacji dydaktycznych proponowanych przez badanych nauczycieli-innowatorów.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 109
Liczba cytowań: 0