Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

O czasopiśmie
  • Strona domowa
  • /
  • O czasopiśmie
  1. Strona domowa /
  2. O czasopiśmie

O czasopiśmie

Zakres i zasięg czasopisma

Misja czasopisma: prezentacja najnowszych nurtów teoretycznych funkcjonujących w obszarze andragogiki oraz wyników badań prowadzonych przez ośrodki akademickie, wymiana poglądów uczonych i andragogów - praktyków, przedstawianie znaczących osiągnięć z praktyki edukacji dorosłych, działanie na rzecz zbliżenia teoretycznych rozwiązań z praktycznymi działaniami w edukacji dorosłych, stworzenie możliwości wymiany doświadczeń przez młodych andragogów, prowadzenie dialogu na temat kształcenia andragogów w Polsce.

Tylko kompletne zgłoszenia publikacji (artykuł + oświadczenie autora) są przekazywane do procedury recenzyjnej. 

Podpisane oświadczenia należy przysyłać tylko w wersji elektronicznej w jednym mailu razem z artykułem.

Proces recenzji

Zasady recenzowania artykułów nadesłanych do „Edukacji Dorosłych”:

  1. W redakcji obowiązuje zasada double blind review, zgodnie z którą prace recenzowane są poufnie i anonimowo. Oznacza to, że żaden z recenzentów nie zna nazwiska autora artykułu, który recenzuje, jak również autorzy tekstów otrzymują recenzje anonimowe.

  2. Nadesłane teksty zgodne z wymaganiami redakcyjnymi są opiniowane przez dwóch Recenzentów.

  3. W przypadku uzyskania dwóch pozytywnych recenzji artykuł jest kierowany do publikacji.

  4. W przypadku rozbieżnych recenzji (recenzja pozytywna i recenzja negatywna), artykuł jest kierowany do trzeciego recenzenta. Trzecia recenzja rozstrzyga o przyjęciu artykułu do druku lub jego odrzuceniu.

  5. Artykuły opatrzone komentarzem: „przyjąć do druku pod warunkiem naniesienia poprawek uwzględnionych w treści recenzji”, przyjmowane są do druku po poprawieniu tekstu zgodnie z sugestiami recenzenta.

Polityka otwartego dostępu

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.

Rada Naukowa

  • Nancy Arthur (Universytet Calgary, Kanada)
  • Jenny Bimrose (Universytet Warwick, Wielka Brytania)
  • Susan M. Yelich Biniecki (Uniwersytet Stanowy w Kansas, USA)
  • Olena Bykovska (Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. M. P. Dragomanowa w Kijowie, Ukraina)
  • Elżbieta Dubas (Uniwersytet Łódzki, Polska)
  • Maria Eduarda Duarte (Universytet Lizboński, Portugalia)
  • Bernd-Joachim Ertelt (Uniwersytet Mannheim, Niemcy)
  • Wojciech Horyń (Akademia Wojsk Lądowych, Polska)
  • Alicja Jurgiel-Aleksander (Uniwersytet Gdański, Polska)
  • Józef Kargul (Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Polska) 
  • Alicja Kargulowa (Naukowe Towarzystwo Poradoznawcze, Polska)
  • Kas Mazurek (Uniwersytet Lethbridge, Kanada)
  • Ś.p. Józef Półturzycki (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Jerzy Semków (Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Polska)
  • Ewa Skibińska (Uniwersytet Warszawski, Polska)
  • Ewa Solarczyk-Ambrozik (Uniwersytet Adama Mickiewicza, Polska)
  • Hanna Solarczyk-Szwec (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Polska)
  • Zofia Szarota (Akademia WSB, Polska)
  • Ewa Przybylska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Polska), Przewodnicząca

Historia czasopisma

Czasopismo naukowe wydawane przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne od 1993 roku. Powstało z inicjatywy prof. dr hab. Eugenii A. Wesołowskiej (1929-2016), która była jego redaktor naczelną do 2007 roku. W latach 2008-2017 redaktor naczelną była dr hab. Ewa Skibińska. Od 2018 r. funkcję redaktor naczelnej pełni prof. dr hab. Agnieszka Stopińska-Pająk. W latach 1993 - 2007 wydawane jako kwartalnik, od 2008 roku - jako półrocznik

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa