Innowacje w edukacji dorosłych: komunikat z badań nad doświadczeniami w twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich
DOI:
https://doi.org/10.12775/ED.2023.008Parole chiave
innowacje dydaktyczne, nauczyciel akademicki, koncepcja ESAAbstract
Celem opracowania jest przedstawienie wyników badań empirycznych jakościowych nad innowacjami dydaktycznymi będącymi rezultatami twórczej pracy dydaktycznej polskich nauczycieli akademickich. Badania zostały zrealizowane zgodnie z koncepcją teoretyczno-metodologiczną ESA Howarda E. Grubera. W ba- daniach zastosowano wielokrotne studium przypadku z analizą wertykalną i horyzontalną, wywiady semistrukturyzowane oraz analizę zdjęć z zajęć prowadzonych przez innowatorów. Na etapie analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań posłużono się modelem Interpretacyjnej Analizy Fenomenologicznej (IPA). Przepro- wadzone badania pozwoliły określić specyfikę i właściwości innowacji dydaktycznych proponowanych przez badanych nauczycieli-innowatorów.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non opere derivate 4.0 Internazionale.
Stats
Number of views and downloads: 109
Number of citations: 0