Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Wprowadzenie
  • Home
  • /
  • Wprowadzenie
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 87 No. 2 (2022): Edukacja Dorosłych /
  4. WPROWADZENIE

Wprowadzenie

Authors

  • Agnieszka Majewska-Kafarowska Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk Społecznych https://orcid.org/0000-0002-9673-6172

DOI:

https://doi.org/10.12775/ED.2022.010

Keywords

Edukacja Dorosłych

Abstract

W prezentowanym numerze 2/2022 Edukacji Dorosłych proponujemy Czytelnikom/Czytelniczkom teksty Autorów/Autorek z różnych ośrodków w kraju i za granicą, którzy swoje narracje andragogiczne poświęcili zagadnieniom rozmaicie wpisującym się w aktualia problemów doświadczanych przez współczesnych do- rosłych. Tematyka prezentowanych artykułów – choć nie zawsze bezpośrednio – dotyczy specyfiki ponowoczesnej rzeczywistości naznaczonej nie tylko globalizacją, technologizacją życia codziennego, ale wciąż jeszcze postpandemicznymi problemami determinującymi gospodarki wielu krajów, a zatem życie ludzi. Niestety ta rzeczywistość już niemal od roku ma jeszcze jedną odsłonę, niechlubną, trudną, obnażającą niemoc politycznych mechanizmów wpływu i dosadnie ukazującą specyfikę ludzkiego losu, zawirowań życia. Co prawda wojna nie jest obecna jako główny wątek w prezentowanych artykułach, pojawiają się natomiast takie tematy jak samotność, kształcenie całożyciowe, wypalenie akademickie, kształcenie opiekuna osoby starszej, społeczeństwo wiedzy czy edukacja seniorów.

References

Malewski, M. (2022). Społeczeństwo wiedzy – nieobecna kategoria andragogiki. Edukacja Dorosłych, nr 2, s. 11.

Dubas, E. (2022). Uczenie się samotności na przedprożu dorosłości. Przyczynek do zrów- noważonego rozumienia samotności. Edukacja Dorosłych, nr 2, s. 41.

Chabior, A. (2022). Kształcenie niemedycznego opiekuna osoby starszej – kompetencje i cechy opiekuna. Edukacja Dorosłych, nr 2, s. 61.

McKinley, Runyan W. (1992). Historie życia a psychobiografia. Warszawa, s. 9.

Sulik, M. (2022). Uniwersytet Trzeciego Wieku w obliczu potrzeb „patchworkowo-kolażowej” starości. Edukacja Dorosłych, nr 2, s. 77.

Strzelecki, D.D. (2022). Samoocena i zaspokojenie podstawowych potrzeb psychologicznych jako predyktory wypalenia akademickiego wśród studentek pedagogiki specjalnej. Edukacja Dorosłych, nr 2, s. 95.

Downloads

  • pdf (Język Polski)

Published

2023-06-05

How to Cite

1.
MAJEWSKA-KAFAROWSKA, Agnieszka. Wprowadzenie. Edukacja Dorosłych. Online. 5 June 2023. Vol. 87, no. 2, pp. 7-9. [Accessed 29 June 2025]. DOI 10.12775/ED.2022.010.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 87 No. 2 (2022): Edukacja Dorosłych

Section

WPROWADZENIE

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 333
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

Edukacja Dorosłych
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop