Uczący się dorosły w świetle badań. Retrospekcja
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2017.008Słowa kluczowe
indywidulane projekty edukacyjne, dorośli, starośćAbstrakt
Treścią artykułu jest retrospekcja badań na temat indywidualnych projektów edukacyjnych z osobistej perspektywy badaczki. Autorka przywołuje badania z 1987 r. zaprezentowane w materiałach pokonferencyjnych, odwołuje się do polsko-niemieckiego projektu badawczego realizowanego w latach 1989–1993, daje przykłady badań kontynuowanych w pracach licencjackich i magisterskich. Szczególną uwagę poświęca badaniom na temat przygotowania się do starości i aktywnego starzenia się.
Bibliografia
Czerniawska O. (2000), Czy i kiedy dorosły uczący uczy się, [w:] Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Łódź, s. 10–15.
Czerniawska O. (1985), Potrzeby edukacyjne dorosłych na przykładzie badań diagnostycznych, [w:] Pedagogika Pracy, Katowice, s. 72, 82.
Demetrio D. (2006), Edukacja dorosłych, [w:] Pedagogika, t. 3, B. Śliwerskiego (red.), s. 13–234.
Stuhr J. (2016), Starość da Ci radość, „Tygodnik Powszechny”, nr 45, s. 10–13.
Książka do kolorowania – Witraże z Chartrez św. Wojciech Sienna, Święty Spokój, wyd. AVT Warszawa.
Trzuskowski A. (1993), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Warszawa.
Tough A. (1971), The Adults Learning Projects, Toronto.
Uczący się dorosły w świetle badań. Materiały konferencyjne (1987), Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 391
Liczba cytowań: 0