Lifelong learing adult in the light of research. Retrospection
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2017.008Keywords
individual educational projects, adults, old ageAbstract
The content of the article is the retrospection of the research on the individual educational projects from the researcher’s personal view. The author recalls the research from 1987 which was presented in the post-conference materials, references the Polish-German research project which was executed in the years 1989–1993, gives examples of the research which was continued in the BA and MA theses. Particular focus is put on the research which subject is preparing to aging and active aging.
References
Czerniawska O. (2000), Czy i kiedy dorosły uczący uczy się, [w:] Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Łódź, s. 10–15.
Czerniawska O. (1985), Potrzeby edukacyjne dorosłych na przykładzie badań diagnostycznych, [w:] Pedagogika Pracy, Katowice, s. 72, 82.
Demetrio D. (2006), Edukacja dorosłych, [w:] Pedagogika, t. 3, B. Śliwerskiego (red.), s. 13–234.
Stuhr J. (2016), Starość da Ci radość, „Tygodnik Powszechny”, nr 45, s. 10–13.
Książka do kolorowania – Witraże z Chartrez św. Wojciech Sienna, Święty Spokój, wyd. AVT Warszawa.
Trzuskowski A. (1993), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Warszawa.
Tough A. (1971), The Adults Learning Projects, Toronto.
Uczący się dorosły w świetle badań. Materiały konferencyjne (1987), Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 306
Number of citations: 0