Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Fundamental Aspects of Education in the Light of the Spirituality of Unity [of the Focolare Movement] – Considering the Mystical Experience of Chiara Lubich
  • Home
  • /
  • Fundamental Aspects of Education in the Light of the Spirituality of Unity [of the Focolare Movement] – Considering the Mystical Experience of Chiara Lubich
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 1 (2019): The Pedagogy of Chiara Lubich /
  4. Articles

Fundamental Aspects of Education in the Light of the Spirituality of Unity [of the Focolare Movement] – Considering the Mystical Experience of Chiara Lubich

Authors

  • Monika Scheidler Wydział Teologii Katolickiej Uniwersytetu Drezdeńskiego w Niemczech https://orcid.org/0000-0003-4722-5541

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2019.004

Keywords

educational anthropology, theological anthropology, educational relations, trinitarian relations, mystical experience of Chiara Lubich

Abstract

This contribution identifies and exemplifies the specific resources of inspiration and motivation that educators who live the spirituality of unity can exploit for their commitments in the field of education; that is, to create pedagogical relational spaces in particular.

References

Boschki, Reinhold i inni. „Grundoptionen der Religionspädagogik”. W: Religionspädagogische Grundoptionen, red. Reinhold Boschki, 19–43. Freiburg: Verlag Herder, 2008.

Härle, Wilfried. Dogmatik. Berlin: Walter de Gruyter, 2012.

Klafki, Wolfgang. „Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik”. W: Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik, red. Wolfgang Klafki, 251–284. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1996.

Kron, Friedrich W. Grundwissen Didaktik. München: Reinhardt, 2000.

Kron, Friedrich W. Wissenschaftstheorie für Pädagogen. München: Reinhardt, 1999.

Liedke, Ulf. „Inklusion in theologischer Perspektiveˮ. W: Handbuch Inklusion in der Kirchengemeinde, red. Kunz Ralph, 31–52. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2013.

Lubich, Chiara. „Il Patto”. W: Il Patto del ’49 nell’esperienza di Chiara Lubich. Percorsi interdisciplinari, red. Vera Araújo, Maria Caterina Atzori i in., 16–18. Roma: Città Nuova, 2012.

Lubich, Chiara. „Charyzmat jedności i pedagogika”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 313–320. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. „Patrząc na wszystkie kwiaty”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 60–62. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. „Zmartwychwstanie Rzymu”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 241–245. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. Duchowość jedności nową drogą. Kraków: Fundacja Mariapoli, 2004.

Mette, Norbert, Hermann Steinkamp. Sozialwissenschaften und Praktische Theologie. Düsseldorf: Patmos, 1983.

Ricoeur, Paul. Verstehende Soziologie. Grundzüge und Entwicklungstendenzen. München: Nymphenburger Verlagshaus, 1972.

Schalk, Hans oraz grupa badawcza Pedagogika w Relacjach. „Pädagogische Beziehungen”. Charismen 24 (2/2012) 2–9.

Stogianidis, Athanasios. Leben und Denken: Bildungstheorien zwischen Theosis und Rechtfertigung. Eine Untersuchung zum Verhältnis von Evangelischer und Orthodoxer Religionspädagogik. Münster: Lit, 2003.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2019-09-02

How to Cite

1.
SCHEIDLER, Monika. Fundamental Aspects of Education in the Light of the Spirituality of Unity [of the Focolare Movement] – Considering the Mystical Experience of Chiara Lubich. Paedagogia Christiana. Online. 2 September 2019. Vol. 43, no. 1, pp. 105-121. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/PCh.2019.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 43 No. 1 (2019): The Pedagogy of Chiara Lubich

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 868
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

educational anthropology, theological anthropology, educational relations, trinitarian relations, mystical experience of Chiara Lubich
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop