Fundamental Aspects of Education in the Light of the Spirituality of Unity [of the Focolare Movement] – Considering the Mystical Experience of Chiara Lubich
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2019.004Keywords
educational anthropology, theological anthropology, educational relations, trinitarian relations, mystical experience of Chiara LubichAbstract
This contribution identifies and exemplifies the specific resources of inspiration and motivation that educators who live the spirituality of unity can exploit for their commitments in the field of education; that is, to create pedagogical relational spaces in particular.
References
Boschki, Reinhold i inni. „Grundoptionen der Religionspädagogik”. W: Religionspädagogische Grundoptionen, red. Reinhold Boschki, 19–43. Freiburg: Verlag Herder, 2008.
Härle, Wilfried. Dogmatik. Berlin: Walter de Gruyter, 2012.
Klafki, Wolfgang. „Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik”. W: Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik, red. Wolfgang Klafki, 251–284. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1996.
Kron, Friedrich W. Grundwissen Didaktik. München: Reinhardt, 2000.
Kron, Friedrich W. Wissenschaftstheorie für Pädagogen. München: Reinhardt, 1999.
Liedke, Ulf. „Inklusion in theologischer Perspektiveˮ. W: Handbuch Inklusion in der Kirchengemeinde, red. Kunz Ralph, 31–52. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2013.
Lubich, Chiara. „Il Patto”. W: Il Patto del ’49 nell’esperienza di Chiara Lubich. Percorsi interdisciplinari, red. Vera Araújo, Maria Caterina Atzori i in., 16–18. Roma: Città Nuova, 2012.
Lubich, Chiara. „Charyzmat jedności i pedagogika”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 313–320. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. „Patrząc na wszystkie kwiaty”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 60–62. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. „Zmartwychwstanie Rzymu”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 241–245. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. Duchowość jedności nową drogą. Kraków: Fundacja Mariapoli, 2004.
Mette, Norbert, Hermann Steinkamp. Sozialwissenschaften und Praktische Theologie. Düsseldorf: Patmos, 1983.
Ricoeur, Paul. Verstehende Soziologie. Grundzüge und Entwicklungstendenzen. München: Nymphenburger Verlagshaus, 1972.
Schalk, Hans oraz grupa badawcza Pedagogika w Relacjach. „Pädagogische Beziehungen”. Charismen 24 (2/2012) 2–9.
Stogianidis, Athanasios. Leben und Denken: Bildungstheorien zwischen Theosis und Rechtfertigung. Eine Untersuchung zum Verhältnis von Evangelischer und Orthodoxer Religionspädagogik. Münster: Lit, 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 751
Number of citations: 0