Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2019.004Słowa kluczowe
antropologia edukacyjna, antropologia teologiczna, relacja wychowawcza, relacje trynitarne, mistyczne doświadczenie Chiary LubichAbstrakt
W artykule ukazano konkretne źródła inspiracji i motywacji, które wychowawcy żyjący duchowością jedności Ruchu Focolari, założonego przez Chiarę Lubich, mogą wykorzystywać w swoich działaniach w dziedzinie wychowania, zwłaszcza w kreowaniu pedagogicznych przestrzeni relacyjnych.
Bibliografia
Boschki, Reinhold i inni. „Grundoptionen der Religionspädagogik”. W: Religionspädagogische Grundoptionen, red. Reinhold Boschki, 19–43. Freiburg: Verlag Herder, 2008.
Härle, Wilfried. Dogmatik. Berlin: Walter de Gruyter, 2012.
Klafki, Wolfgang. „Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik”. W: Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik, red. Wolfgang Klafki, 251–284. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1996.
Kron, Friedrich W. Grundwissen Didaktik. München: Reinhardt, 2000.
Kron, Friedrich W. Wissenschaftstheorie für Pädagogen. München: Reinhardt, 1999.
Liedke, Ulf. „Inklusion in theologischer Perspektiveˮ. W: Handbuch Inklusion in der Kirchengemeinde, red. Kunz Ralph, 31–52. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2013.
Lubich, Chiara. „Il Patto”. W: Il Patto del ’49 nell’esperienza di Chiara Lubich. Percorsi interdisciplinari, red. Vera Araújo, Maria Caterina Atzori i in., 16–18. Roma: Città Nuova, 2012.
Lubich, Chiara. „Charyzmat jedności i pedagogika”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 313–320. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. „Patrząc na wszystkie kwiaty”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 60–62. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. „Zmartwychwstanie Rzymu”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 241–245. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.
Lubich, Chiara. Duchowość jedności nową drogą. Kraków: Fundacja Mariapoli, 2004.
Mette, Norbert, Hermann Steinkamp. Sozialwissenschaften und Praktische Theologie. Düsseldorf: Patmos, 1983.
Ricoeur, Paul. Verstehende Soziologie. Grundzüge und Entwicklungstendenzen. München: Nymphenburger Verlagshaus, 1972.
Schalk, Hans oraz grupa badawcza Pedagogika w Relacjach. „Pädagogische Beziehungen”. Charismen 24 (2/2012) 2–9.
Stogianidis, Athanasios. Leben und Denken: Bildungstheorien zwischen Theosis und Rechtfertigung. Eine Untersuchung zum Verhältnis von Evangelischer und Orthodoxer Religionspädagogik. Münster: Lit, 2003.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 868
Liczba cytowań: 0