Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich
  • Strona domowa
  • /
  • Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 1 (2019): The Pedagogy of Chiara Lubich /
  4. Artykuły / Articles

Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich

Autor

  • Monika Scheidler Wydział Teologii Katolickiej Uniwersytetu Drezdeńskiego w Niemczech https://orcid.org/0000-0003-4722-5541

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2019.004

Słowa kluczowe

antropologia edukacyjna, antropologia teologiczna, relacja wychowawcza, relacje trynitarne, mistyczne doświadczenie Chiary Lubich

Abstrakt

W artykule ukazano konkretne źródła inspiracji i motywacji, które wychowawcy żyjący duchowością jedności Ruchu Focolari, założonego przez Chiarę Lubich, mogą wykorzystywać w swoich działaniach w dziedzinie wychowania, zwłaszcza w kreowaniu pedagogicznych przestrzeni relacyjnych.

Bibliografia

Boschki, Reinhold i inni. „Grundoptionen der Religionspädagogik”. W: Religionspädagogische Grundoptionen, red. Reinhold Boschki, 19–43. Freiburg: Verlag Herder, 2008.

Härle, Wilfried. Dogmatik. Berlin: Walter de Gruyter, 2012.

Klafki, Wolfgang. „Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik”. W: Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik, red. Wolfgang Klafki, 251–284. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1996.

Kron, Friedrich W. Grundwissen Didaktik. München: Reinhardt, 2000.

Kron, Friedrich W. Wissenschaftstheorie für Pädagogen. München: Reinhardt, 1999.

Liedke, Ulf. „Inklusion in theologischer Perspektiveˮ. W: Handbuch Inklusion in der Kirchengemeinde, red. Kunz Ralph, 31–52. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2013.

Lubich, Chiara. „Il Patto”. W: Il Patto del ’49 nell’esperienza di Chiara Lubich. Percorsi interdisciplinari, red. Vera Araújo, Maria Caterina Atzori i in., 16–18. Roma: Città Nuova, 2012.

Lubich, Chiara. „Charyzmat jedności i pedagogika”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 313–320. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. „Patrząc na wszystkie kwiaty”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 60–62. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. „Zmartwychwstanie Rzymu”. W: Chiara Lubich, Charyzmat jedności, red. Michel Vandeleene, 241–245. Kraków: Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M, 2007.

Lubich, Chiara. Duchowość jedności nową drogą. Kraków: Fundacja Mariapoli, 2004.

Mette, Norbert, Hermann Steinkamp. Sozialwissenschaften und Praktische Theologie. Düsseldorf: Patmos, 1983.

Ricoeur, Paul. Verstehende Soziologie. Grundzüge und Entwicklungstendenzen. München: Nymphenburger Verlagshaus, 1972.

Schalk, Hans oraz grupa badawcza Pedagogika w Relacjach. „Pädagogische Beziehungen”. Charismen 24 (2/2012) 2–9.

Stogianidis, Athanasios. Leben und Denken: Bildungstheorien zwischen Theosis und Rechtfertigung. Eine Untersuchung zum Verhältnis von Evangelischer und Orthodoxer Religionspädagogik. Münster: Lit, 2003.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-09-02

Jak cytować

1.
SCHEIDLER, Monika. Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich. Paedagogia Christiana [online]. 2 wrzesień 2019, T. 43, nr 1, s. 105–121. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2019.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 1 (2019): The Pedagogy of Chiara Lubich

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 868
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

antropologia edukacyjna, antropologia teologiczna, relacja wychowawcza, relacje trynitarne, mistyczne doświadczenie Chiary Lubich
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa