Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Dialog jako droga do prawdy o człowieku
  • Strona domowa
  • /
  • Dialog jako droga do prawdy o człowieku
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 25 Nr 1 (2010): Dialog - Religia - Edukacja I /
  4. Artykuły / Articles

Dialog jako droga do prawdy o człowieku

Autor

  • Andrzej Bronk Wydział Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
  • Agnieszka Salamucha Katolicki Uniwersytet Lubelski

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2010.001

Abstrakt

W prezentowanym szkicu zajmujemy się miejscem kategorii dialogu w pedagogice, którą rozumiemy przede wszystkim jako teoretyczną refleksję nad wychowaniem. Nasz zamiar skorelowania zakresu i treści terminów dialogu i prawdy tylko na pierwszy rzut oka wydaje się łatwy. Centralne miejsce obu pojęć w tradycji filozofii europejskiej zaowocowało wielością poglądów i stanowisk oraz obszerną literaturą, co zmusza do ograniczenia rozważań do niektórych tylko tematów, szczególnie tych, które mogą być interesujące dla pedagoga. Nie ma nadto potrzeby ponownego wykładania tego, co znalazło już swe naukowe opracowanie. Skądinąd dwudziestowieczna metodologia nie poświęcała dialogowi wiele uwagi i również w słownikach filozoficznych hasło dialog nie pojawia się zbyt często.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2010-05-10

Jak cytować

1.
BRONK, Andrzej & SALAMUCHA, Agnieszka. Dialog jako droga do prawdy o człowieku. Paedagogia Christiana [online]. 10 maj 2010, T. 25, nr 1, s. 11–32. [udostępniono 1.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2010.001.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 25 Nr 1 (2010): Dialog - Religia - Edukacja I

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1614
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa