Dialog jako droga do prawdy o człowieku
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2010.001Abstrakt
W prezentowanym szkicu zajmujemy się miejscem kategorii dialogu w pedagogice, którą rozumiemy przede wszystkim jako teoretyczną refleksję nad wychowaniem. Nasz zamiar skorelowania zakresu i treści terminów dialogu i prawdy tylko na pierwszy rzut oka wydaje się łatwy. Centralne miejsce obu pojęć w tradycji filozofii europejskiej zaowocowało wielością poglądów i stanowisk oraz obszerną literaturą, co zmusza do ograniczenia rozważań do niektórych tylko tematów, szczególnie tych, które mogą być interesujące dla pedagoga. Nie ma nadto potrzeby ponownego wykładania tego, co znalazło już swe naukowe opracowanie. Skądinąd dwudziestowieczna metodologia nie poświęcała dialogowi wiele uwagi i również w słownikach filozoficznych hasło dialog nie pojawia się zbyt często.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1389
Liczba cytowań: 0