ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE
Słowa kluczowe
zakazana reklama, programy dla dzieci, ustawa o radiofonii i telewizji z 1992 roku, lokowanie produktu, sponsoring programów dla dzieciAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest analiza zagadnienia dopuszczalności reklam w audycjach dla dzieci. W opracowaniu przedstawiono rozwiązania prawne przewidziane w ustawie o radiofonii i telewizji oraz rozwiązania pozaprawne (tzw. akty samoregulacji) podejmowane przez samych nadawców medialnych. Zidentyfikowano również obszary, które nadal wymagają regulacji prawnej.
Bibliografia
BADŹMIROWSKA-MASŁOWSKA K. (2012). Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem mediów audiowizualnych w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wprowadzenie do analizy prawnej, w: S. Ćmiel (red), Przestępczość nieletnich - teoria i praktyka. Józefów, Wydawnictwo WSGE s.71-118.
CIUPA S.W. (2002). Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, w Monitor Prawniczy, Nr 22, s.1-4.
DEREK M. (2020), Prawne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, w: Zakres przestrzennego obowiązywania norm prawa publicznego (krajowego i międzynarodowego) a transgraniczne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, s. 7-12.
FLORCZAK-WĄTOR M. (2023), Komentarz do art. 72, w: P. Tuleja (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer https://sip-1lex-1pl-10000f4za0087.han.uwm.edu.pl/#/commentary/587939329/736769 [dostęp: 31.12.2023]
GRZYBCZYK K. (2012), Rozdział 4. Zalety i wady lokowania produktu, w: Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer
JASKUŁA L. K. (2018). Prawna ochrona dziecka przed negatywnym wpływem przekazów medialnych, w: M. Bartnik, M. Bielecki, J. Parchomiuk, B. Ulijasz (red.), Ochrona dziecka w prawie publicznym, Lublin 2008, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, s. 139-161.
KRRiT (2018). Strategia Regulacyjna na lata 2017-2022, Warszawa, s. 39.
NOWIŃSKA E. (2005). Rozdział 8 Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak (red.), Prawo mediów, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
NOWIŃSKA E. (2014). Z problematyki reklamy ukrytej (dodatek MoP 6/2014)"Dwadzieścia lat Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" w Monitor Prawniczy, Nr 6, s. 15-20.
PRZYBYŁO A. (2020). Etyka reklamy, w Doradztwo Podatkowe – Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych, Nr 11, s. 4-11.
SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 16(b), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer
SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 17(a), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer
WĄSOWSKA A. (2022). Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w Edukacja Prawnicza, Nr 2, s. 47-52.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 66
Liczba cytowań: 0