Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Studi Polacco-Italiani di Toruń

PRINCIPLES OF ADVERTISING IN CHILDREN'S PROGRAMMES - SELECTED ISSUES
  • Home
  • /
  • PRINCIPLES OF ADVERTISING IN CHILDREN'S PROGRAMMES - SELECTED ISSUES
  1. Home /
  2. Archives /
  3. XIX (2023) /
  4. Historia i prawo

PRINCIPLES OF ADVERTISING IN CHILDREN'S PROGRAMMES - SELECTED ISSUES

Authors

  • Dobrochna Ossowska-Salamonowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie https://orcid.org/0000-0002-6617-9096

Keywords

prohibited commercial communications, children’s programmes, Broadcasting Act 1992, product placement, sponsorship of children’s programmes

Abstract

This article examines the issue of admissibility of commercials in programmes for children. It presents the legal solutions provided for in the Broadcasting Act and non-legal solutions (so-called self-regulatory acts) undertaken by media broadcasters themselves. Areas that still require legal regulation were also identified.

References

BADŹMIROWSKA-MASŁOWSKA K. (2012). Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem mediów audiowizualnych w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wprowadzenie do analizy prawnej, w: S. Ćmiel (red), Przestępczość nieletnich - teoria i praktyka. Józefów, Wydawnictwo WSGE s.71-118.

CIUPA S.W. (2002). Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, w Monitor Prawniczy, Nr 22, s.1-4.

DEREK M. (2020), Prawne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, w: Zakres przestrzennego obowiązywania norm prawa publicznego (krajowego i międzynarodowego) a transgraniczne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, s. 7-12.

FLORCZAK-WĄTOR M. (2023), Komentarz do art. 72, w: P. Tuleja (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer https://sip-1lex-1pl-10000f4za0087.han.uwm.edu.pl/#/commentary/587939329/736769 [dostęp: 31.12.2023]

GRZYBCZYK K. (2012), Rozdział 4. Zalety i wady lokowania produktu, w: Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer

JASKUŁA L. K. (2018). Prawna ochrona dziecka przed negatywnym wpływem przekazów medialnych, w: M. Bartnik, M. Bielecki, J. Parchomiuk, B. Ulijasz (red.), Ochrona dziecka w prawie publicznym, Lublin 2008, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, s. 139-161.

KRRiT (2018). Strategia Regulacyjna na lata 2017-2022, Warszawa, s. 39.

NOWIŃSKA E. (2005). Rozdział 8 Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak (red.), Prawo mediów, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.

NOWIŃSKA E. (2014). Z problematyki reklamy ukrytej (dodatek MoP 6/2014)"Dwadzieścia lat Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" w Monitor Prawniczy, Nr 6, s. 15-20.

PRZYBYŁO A. (2020). Etyka reklamy, w Doradztwo Podatkowe – Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych, Nr 11, s. 4-11.

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 16(b), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 17(a), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

WĄSOWSKA A. (2022). Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w Edukacja Prawnicza, Nr 2, s. 47-52.

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2024-06-21

How to Cite

1.
OSSOWSKA-SALAMONOWICZ , Dobrochna. PRINCIPLES OF ADVERTISING IN CHILDREN’S PROGRAMMES - SELECTED ISSUES. Studi Polacco-Italiani di Toruń. Online. 21 June 2024. pp. 173-185. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

XIX (2023)

Section

Historia i prawo

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 305
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

prohibited commercial communications, children’s programmes, Broadcasting Act 1992, product placement, sponsorship of children’s programmes
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop