PRINCIPLES OF ADVERTISING IN CHILDREN'S PROGRAMMES - SELECTED ISSUES
Keywords
prohibited commercial communications, children’s programmes, Broadcasting Act 1992, product placement, sponsorship of children’s programmesAbstract
This article examines the issue of admissibility of commercials in programmes for children. It presents the legal solutions provided for in the Broadcasting Act and non-legal solutions (so-called self-regulatory acts) undertaken by media broadcasters themselves. Areas that still require legal regulation were also identified.
References
BADŹMIROWSKA-MASŁOWSKA K. (2012). Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem mediów audiowizualnych w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wprowadzenie do analizy prawnej, w: S. Ćmiel (red), Przestępczość nieletnich - teoria i praktyka. Józefów, Wydawnictwo WSGE s.71-118.
CIUPA S.W. (2002). Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, w Monitor Prawniczy, Nr 22, s.1-4.
DEREK M. (2020), Prawne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, w: Zakres przestrzennego obowiązywania norm prawa publicznego (krajowego i międzynarodowego) a transgraniczne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, s. 7-12.
FLORCZAK-WĄTOR M. (2023), Komentarz do art. 72, w: P. Tuleja (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer https://sip-1lex-1pl-10000f4za0087.han.uwm.edu.pl/#/commentary/587939329/736769 [dostęp: 31.12.2023]
GRZYBCZYK K. (2012), Rozdział 4. Zalety i wady lokowania produktu, w: Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer
JASKUŁA L. K. (2018). Prawna ochrona dziecka przed negatywnym wpływem przekazów medialnych, w: M. Bartnik, M. Bielecki, J. Parchomiuk, B. Ulijasz (red.), Ochrona dziecka w prawie publicznym, Lublin 2008, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, s. 139-161.
KRRiT (2018). Strategia Regulacyjna na lata 2017-2022, Warszawa, s. 39.
NOWIŃSKA E. (2005). Rozdział 8 Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak (red.), Prawo mediów, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
NOWIŃSKA E. (2014). Z problematyki reklamy ukrytej (dodatek MoP 6/2014)"Dwadzieścia lat Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" w Monitor Prawniczy, Nr 6, s. 15-20.
PRZYBYŁO A. (2020). Etyka reklamy, w Doradztwo Podatkowe – Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych, Nr 11, s. 4-11.
SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 16(b), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer
SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 17(a), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer
WĄSOWSKA A. (2022). Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w Edukacja Prawnicza, Nr 2, s. 47-52.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Stats
Number of views and downloads: 305
Number of citations: 0