Salta al contenuto principale Salta al menu principale di navigazione Salta al piè di pagina del sito
  • Registrazione
  • Login
  • Language
    • English
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Ultimo fascicolo
  • Archivi
  • Info
    • Sulla rivista
    • Proposte
    • Comitato Scientifico ed Editoriale
    • Dichiarazione sulla privacy
    • Contatti
  • Registrazione
  • Login
  • Language:
  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Studi polacco-italiani di Toruń

ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE
  • Home
  • /
  • ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE
  1. Home /
  2. Archivi /
  3. XIX (2023) /
  4. Historia i prawo

ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE

Autori

  • Dobrochna Ossowska-Salamonowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie https://orcid.org/0000-0002-6617-9096

Parole chiave

Broadcasting Act 1992, sponsorship of children’s programmes

Abstract

Celem niniejszego artykułu jest analiza zagadnienia dopuszczalności reklam w audycjach dla dzieci. W opracowaniu przedstawiono rozwiązania prawne przewidziane w ustawie o radiofonii i telewizji oraz rozwiązania pozaprawne (tzw. akty samoregulacji) podejmowane przez samych nadawców medialnych. Zidentyfikowano również obszary, które nadal wymagają regulacji prawnej.

Riferimenti bibliografici

BADŹMIROWSKA-MASŁOWSKA K. (2012). Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem mediów audiowizualnych w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wprowadzenie do analizy prawnej, w: S. Ćmiel (red), Przestępczość nieletnich - teoria i praktyka. Józefów, Wydawnictwo WSGE s.71-118.

CIUPA S.W. (2002). Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, w Monitor Prawniczy, Nr 22, s.1-4.

DEREK M. (2020), Prawne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, w: Zakres przestrzennego obowiązywania norm prawa publicznego (krajowego i międzynarodowego) a transgraniczne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, s. 7-12.

FLORCZAK-WĄTOR M. (2023), Komentarz do art. 72, w: P. Tuleja (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer https://sip-1lex-1pl-10000f4za0087.han.uwm.edu.pl/#/commentary/587939329/736769 [dostęp: 31.12.2023]

GRZYBCZYK K. (2012), Rozdział 4. Zalety i wady lokowania produktu, w: Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer

JASKUŁA L. K. (2018). Prawna ochrona dziecka przed negatywnym wpływem przekazów medialnych, w: M. Bartnik, M. Bielecki, J. Parchomiuk, B. Ulijasz (red.), Ochrona dziecka w prawie publicznym, Lublin 2008, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, s. 139-161.

KRRiT (2018). Strategia Regulacyjna na lata 2017-2022, Warszawa, s. 39.

NOWIŃSKA E. (2005). Rozdział 8 Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak (red.), Prawo mediów, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.

NOWIŃSKA E. (2014). Z problematyki reklamy ukrytej (dodatek MoP 6/2014)"Dwadzieścia lat Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" w Monitor Prawniczy, Nr 6, s. 15-20.

PRZYBYŁO A. (2020). Etyka reklamy, w Doradztwo Podatkowe – Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych, Nr 11, s. 4-11.

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 16(b), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 17(a), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

WĄSOWSKA A. (2022). Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w Edukacja Prawnicza, Nr 2, s. 47-52.

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Pubblicato

2024-06-21

Come citare

1.
OSSOWSKA-SALAMONOWICZ , Dobrochna. ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE. Studi polacco-italiani di Toruń. Online. 21 giugno 2024. pp. 173-185. [Accessed 29 giugno 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Scarica citazione
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Fascicolo

XIX (2023)

Sezione

Historia i prawo

Licenza

Creative Commons License

Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non opere derivate 4.0 Internazionale.

Stats

Number of views and downloads: 305
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Scorri l'indice per Autori
  • Issue archive

User

User

Ultimo numero

  • Lodo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informazioni

  • per i lettori
  • Per gli autori
  • Per i bibliotecari

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Lingua

  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Broadcasting Act 1992, sponsorship of children’s programmes
Su

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop