Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Toruńskie Studia Polsko-Włoskie

ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE
  • Strona domowa
  • /
  • ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. XIX (2023) /
  4. Historia i prawo

ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE

Autor

  • Dobrochna Ossowska-Salamonowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie https://orcid.org/0000-0002-6617-9096

Słowa kluczowe

zakazana reklama, programy dla dzieci, ustawa o radiofonii i telewizji z 1992 roku, lokowanie produktu, sponsoring programów dla dzieci

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest analiza zagadnienia dopuszczalności reklam w audycjach dla dzieci. W opracowaniu przedstawiono rozwiązania prawne przewidziane w ustawie o radiofonii i telewizji oraz rozwiązania pozaprawne (tzw. akty samoregulacji) podejmowane przez samych nadawców medialnych. Zidentyfikowano również obszary, które nadal wymagają regulacji prawnej.

Bibliografia

BADŹMIROWSKA-MASŁOWSKA K. (2012). Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem mediów audiowizualnych w świetle dokumentów Unii Europejskiej. Wprowadzenie do analizy prawnej, w: S. Ćmiel (red), Przestępczość nieletnich - teoria i praktyka. Józefów, Wydawnictwo WSGE s.71-118.

CIUPA S.W. (2002). Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, w Monitor Prawniczy, Nr 22, s.1-4.

DEREK M. (2020), Prawne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, w: Zakres przestrzennego obowiązywania norm prawa publicznego (krajowego i międzynarodowego) a transgraniczne aspekty ochrony dziecka przed negatywnym oddziaływaniem treści internetowych, Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, s. 7-12.

FLORCZAK-WĄTOR M. (2023), Komentarz do art. 72, w: P. Tuleja (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer https://sip-1lex-1pl-10000f4za0087.han.uwm.edu.pl/#/commentary/587939329/736769 [dostęp: 31.12.2023]

GRZYBCZYK K. (2012), Rozdział 4. Zalety i wady lokowania produktu, w: Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer

JASKUŁA L. K. (2018). Prawna ochrona dziecka przed negatywnym wpływem przekazów medialnych, w: M. Bartnik, M. Bielecki, J. Parchomiuk, B. Ulijasz (red.), Ochrona dziecka w prawie publicznym, Lublin 2008, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, s. 139-161.

KRRiT (2018). Strategia Regulacyjna na lata 2017-2022, Warszawa, s. 39.

NOWIŃSKA E. (2005). Rozdział 8 Reklama, sponsoring, telesprzedaż, lokowanie produktu, J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak (red.), Prawo mediów, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.

NOWIŃSKA E. (2014). Z problematyki reklamy ukrytej (dodatek MoP 6/2014)"Dwadzieścia lat Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" w Monitor Prawniczy, Nr 6, s. 15-20.

PRZYBYŁO A. (2020). Etyka reklamy, w Doradztwo Podatkowe – Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych, Nr 11, s. 4-11.

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 16(b), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

SALAMONOWICZ M. (2021). Komentarz do art. 17(a), w A. Niewęgłowski (red.), Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz, Warszawa 2021, Wydawnictwo Wolters Kluwer

WĄSOWSKA A. (2022). Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w Edukacja Prawnicza, Nr 2, s. 47-52.

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2024-06-21

Jak cytować

1.
OSSOWSKA-SALAMONOWICZ , Dobrochna. ZASADY EMISJI REKLAM W PROGRAMACH SKIEROWANYCH DO DZIECI – ZAGADNIENIA WYBRANE. Toruńskie Studia Polsko-Włoskie [online]. 21 czerwiec 2024, s. 173–185. [udostępniono 28.6.2025].
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

XIX (2023)

Dział

Historia i prawo

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 305
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Italiano
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

zakazana reklama, programy dla dzieci, ustawa o radiofonii i telewizji z 1992 roku, lokowanie produktu, sponsoring programów dla dzieci
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa