Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Theoria et Historia Scientiarum

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 15 items.
  • Challenges with defning competence for foreign language learning and teaching on the basis of the Common European Framework of Reference***
    Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
    21
    2018-12-13
  • Competence for Foreign Language Learning and Teaching. Introduction
    Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
    9
    2018-12-13
  • Acknowledgements
    Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska
    7
    2018-12-13
  • The view(s) on intercultural competence at a European and a national level – a case study
    Paula Budzyńska
    67
    2018-12-13
  • Non-Native English Speakers’ Attitudes Towards Polish-Accented English
    Julia Trzeciakowska
    77-94
    2021-01-29
  • Investigating Natural Word Order via Pantomime: Research Report
    Marek Placiński, Monika Boruta-Żywiczyńska
    101
    2019-09-04
  • THUS Working Papers – Introduction
    Michał Głuszkowski, Maria Wincławska
    209-211
    2025-06-28
  • Schneider, Edgar W. Postcolonial English. Cambridge University Press. 2007. Pp. ix+367
    Waldemar Skrzypczak
    121-128
    2016-12-19
  • The importance of paratext across cultures selected theoretical considerations and case studies from the Middle East, Turkey and Poland
    Grzegorz Koneczniak, Damla Yağızyılmaz, Mahmoud Abu Hanieh
    213-235
    2025-06-28
  • Gesture and Bilingualism: evidence from Polish-English preschoolers. Research Report
    Klaudia Karkowska, Monika Boruta-Żywiczyńskia
    23-48
    2024-06-26
  • The Natural Order of Events: speakers of Polish do not follow the pattern
    Monika Boruta-Żywiczyńska, Marek Placiński
    59-75
    2021-01-29
  • In search of Ukrainian Studies within Slavonic philology and other courses offered by Irish universities in the context of the Russian invasion of 24 February 2022
    Grzegorz Koneczniak, Dorota Paśko-Koneczniak
    123-140
    2023-12-27
  • review on: P. Levchuk, Wielojezyczność migrantów wojennych z Ukrainy w Polsce, Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk, Warsaw, 2024, pp. 246
    Michał Głuszkowski
    273-279
    2025-06-28
  • Commemorating history, historicising commemoration Easter Rising centenary in Ireland from editorial and typographical perspectives
    Grzegorz Koneczniak
    217-229
    2024-06-26
  • The narrow faculty of language: What is it, who has it, and how is it defined?
    Sławomir Wacewicz
    217-229
    2012-03-10
1 - 15 of 15 items
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop