Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Theoria et Historia Scientiarum

Vol. 12 (2015): Insights and Outlooks: Cognitive Approaches to Culture, History, Psychology, and Language Teaching
  • Home
  • /
  • Vol. 12 (2015): Insights and Outlooks: Cognitive Approaches to Culture, History, Psychology, and Language Teaching
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 12 (2015): Insights and Outlooks: Cognitive Approaches to Culture, History, Psychology, and Language Teaching /
  4. Table of contents

Vol. 12 (2015): Insights and Outlooks: Cognitive Approaches to Culture, History, Psychology, and Language Teaching

Table of contents

« Back

Introduction

  • Studia Humanitatis: Promises and Challenges
    Mirosława Buchholtz, Marta Sibierska
    5-14
    PDF

Articles

  • Prejudice toward outgroups as a Strategy to Deal with Mortality Threat: Simple Reaction with a Complex Foundation
    Marta Maj, Małgorzata Kossowska
    15-28
    PDF
  • Play Frames in Narratives: Some Implications of Considering Storytelling Practices as Anchored in Play-Pretend
    Marta Sibierska
    29-44
    PDF
  • Teaching foreign languages to adult learners: Issues, options, and opportunities
    Mirosław Pawlak
    45-65
    PDF
  • Cognitive Narratology and its benefits for the (archival) historian
    Christopher Korten
    67-83
    PDF
  • Sir Isumbras meets Jack Bauer, or on the (re)reading of medieval Saracen romances
    Liliana Sikorska
    85-109
    PDF
  • James Joyce’s Ironical Memory: Jungian versus Parallactic Literary (Re-)Cognition in the Cultural-Gift Novel Titled Ulysses
    Ioana Zirra
    111-126
    PDF
  • “A Most Bewildering and Whirligig State of Mind”: Alternative Utopian Space in Virginia Woolf’s Orlando
    Verita Sriratana
    127-142
    PDF
  • Stopovers and Connecting Flights. A discussion of Where is American Literature? by Caroline F. Levander
    Mirosława Buchholtz
    143-155
    PDF
  • The Oxford Handbook of Cognitive Literary Studies: An exploration of arguments
    Grzegorz Koneczniak
    157-166
    PDF
  • Cognitive science in Poland: learning outcomes and literary omission
    Grzegorz Koneczniak
    167-179
    PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Newsletter

Subscribe Unsubscribe
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop