Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
  • Strona domowa
  • /
  • Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 21 (2014) /
  4. IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki

Autor

  • Piotr Konieczny Uniwersytet Warszawski

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.032

Słowa kluczowe

AIESAD, kształcenie na odległość, szkolnictwo wyższe, Iberoameryka

Abstrakt

Niniejszy artykuł prezentuje wybrane aspekty działalności Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD). Od ponad trzydziestu lat organizacja ta energicznie działa na rzecz rozwoju edukacji otwartej i kształcenia na odległość w regionie iberoamerykańskim. Wśród inicjatyw podejmowanych przez AIESAD na szczególną uwagę zasługują cyklicznie organizowane konferencje, działalność wydawnicza oraz realizacja wielostronnych projektów naukowych. W chwili obecnej stowarzyszenie to jest największą iberoamerykańską organizacją, której aktywność ukierunkowana jest na rozwój wspomnianego wcześniej modelu kształcenia.

Bibliografia

García Aretio L. (1992), Asociaciones y redes de Educación a Distancia, “Revista Iberoamericana de Educación Superior a Distancia”, nr 1, s. 19–31.

Konieczny P. (2012), Narodowy Uniwersytet Kształcenia na Odległość (UNED) w Hiszpanii – 40 lat w służbie edukacji ustawicznej, „Rocznik Andragogiczny”,

s. 292–307.

Miranda Justiniani A., Yee Seuret M. (2010), Educación a distancia en Iberoamérica: XXX aniversario de la AIESAD, “RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia”, nr 2, s. 13–36.

García Aretio L., Ruiz Corbella M. (2011), Del Boletín Informativo de la Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia a la Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED): la aportación de AIESAD a la investigación sobre educación a distancia en América Latina, [w:] García Aretio L., Ruiz Corbella M. (red.), XXX Aniversario de la AIESAD. Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD), pionera en la divulgación científica sobre educación a distancia en Latinoamérica, AIESAD-UNED, Madryt, s. 11–34, dostępny na http://e-spacio.uned.es/fez/eserv.php?pid=bibliuned:UNESCO-libros-aniversarioAIESAD&dsID=Documento.pdf (dostęp: 05.01.2015).

Gimeno Ullastres J.A. (2011), Prólogo, [w:] L. García Aretio, M. Ruiz Corbella (red.), XXX Aniversario de la AIESAD. Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD), pionera en la divulgación científica sobre educación a distancia en Latinoamérica, AIESAD-UNED, Madryt, s. 6–10, dostępny na http://62.204.192.148/libroaiesad/pdf/ inicio/aiesad_prologo.pdf (dostęp: 05.01.2015).

Rocznik Andragogiczny

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-06-19

Jak cytować

1.
KONIECZNY, Piotr. Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki. Rocznik Andragogiczny [online]. 19 czerwiec 2015, T. 21, s. 447–456. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/RA.2014.032.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 21 (2014)

Dział

IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 472
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

AIESAD, kształcenie na odległość, szkolnictwo wyższe, Iberoameryka
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa