Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
  • Home
  • /
  • Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 21 (2014) /
  4. IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki

Autor/innen

  • Piotr Konieczny Uniwersytet Warszawski

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.032

Schlagworte

AIESAD, kształcenie na odległość, szkolnictwo wyższe, Iberoameryka

Abstract

Niniejszy artykuł prezentuje wybrane aspekty działalności Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD). Od ponad trzydziestu lat organizacja ta energicznie działa na rzecz rozwoju edukacji otwartej i kształcenia na odległość w regionie iberoamerykańskim. Wśród inicjatyw podejmowanych przez AIESAD na szczególną uwagę zasługują cyklicznie organizowane konferencje, działalność wydawnicza oraz realizacja wielostronnych projektów naukowych. W chwili obecnej stowarzyszenie to jest największą iberoamerykańską organizacją, której aktywność ukierunkowana jest na rozwój wspomnianego wcześniej modelu kształcenia.

Literaturhinweise

García Aretio L. (1992), Asociaciones y redes de Educación a Distancia, “Revista Iberoamericana de Educación Superior a Distancia”, nr 1, s. 19–31.

Konieczny P. (2012), Narodowy Uniwersytet Kształcenia na Odległość (UNED) w Hiszpanii – 40 lat w służbie edukacji ustawicznej, „Rocznik Andragogiczny”,

s. 292–307.

Miranda Justiniani A., Yee Seuret M. (2010), Educación a distancia en Iberoamérica: XXX aniversario de la AIESAD, “RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia”, nr 2, s. 13–36.

García Aretio L., Ruiz Corbella M. (2011), Del Boletín Informativo de la Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia a la Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED): la aportación de AIESAD a la investigación sobre educación a distancia en América Latina, [w:] García Aretio L., Ruiz Corbella M. (red.), XXX Aniversario de la AIESAD. Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD), pionera en la divulgación científica sobre educación a distancia en Latinoamérica, AIESAD-UNED, Madryt, s. 11–34, dostępny na http://e-spacio.uned.es/fez/eserv.php?pid=bibliuned:UNESCO-libros-aniversarioAIESAD&dsID=Documento.pdf (dostęp: 05.01.2015).

Gimeno Ullastres J.A. (2011), Prólogo, [w:] L. García Aretio, M. Ruiz Corbella (red.), XXX Aniversario de la AIESAD. Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD), pionera en la divulgación científica sobre educación a distancia en Latinoamérica, AIESAD-UNED, Madryt, s. 6–10, dostępny na http://62.204.192.148/libroaiesad/pdf/ inicio/aiesad_prologo.pdf (dostęp: 05.01.2015).

Rocznik Andragogiczny

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Veröffentlicht

2015-06-19

Zitationsvorschlag

1.
KONIECZNY, Piotr. Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki. Rocznik Andragogiczny. Online. 19 Juni 2015. Vol. 21, pp. 447-456. [Accessed 5 Juli 2025]. DOI 10.12775/RA.2014.032.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 21 (2014)

Rubrik

IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

Stats

Number of views and downloads: 472
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

AIESAD, kształcenie na odległość, szkolnictwo wyższe, Iberoameryka
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop