Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR)
  • Home
  • /
  • New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 (2017) /
  4. Reports from Research and Implementation Projects

New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR)

Authors

  • Przemysław Ziółkowski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2017.020

Keywords

integrated development assistant, e-learning, innovative education

Abstract

Nowadays there are a few tools on the market which support the development of soft competences and build users’ motivation to self-development. One of the newly created tools, which is described in this paper is the Internet application called Integrated Development Assistant (ZAR), which can be accessed at the Internet address: www.zar.edu.pl. The ZAR system differs from the existent solutions because it combines online practices with the face-to-face ones (diagnostic and educational games). It also allows to follow in a flexible way and shape the educational path of an adult, therefore in some areas, it is an innovative tool, offering functions which have not been used in other applications so far and the one integrating various solutions applied in competitive tools. ZAR provides its users with the possibility to use educational contents, development materials, etc. The assumptions of ZAR are based on the concept of real/ideal me by E. T. Higgins.  

References

Czarkowski J. J. (2012), E-learning jako sposób edukacji dorosłych, [w:] E-learning dla dorosłych. Warszawa: Difin S.A. http://www.ksiegarnia.difin.pl/imgs_upload/fragment-E-learning.pdf (dostęp: 31.08.2017)

Mikowska M. (2015), Smartfonizacja w Polsce (Raport III edycja). Marketing mobilny w Polsce, s. 6–8. http://www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.

pdf (dostęp: 31.08.2017).

Shield L., Kukulska-Hulme A., Thompson J. (red.) (2008), Mobile Assisted Language Learning, Special Issue of the journal ReCALL. Cambridge University Press: wrzesień 2008.

Smith, A. (2015). U.S. Smartphone Use in 2015 (Raport). Pew Research Center Internet, Science & Tech. http://www.pewinternet.org/2015/04/01/us-smartphone-use-in-2015/ (dostęp: 31.08.2017).

Zając J. M., Krejtz M. (2007), Internet jako przedmiot i obszar badań psychologii społecznej, „Psychologia Społeczna”, tom 2, (3-4) 5, s. 191–200 http://www.spoleczna.psychologia.pl/pliki/2007_3/zajac_krejtz_2007_3.pdf (dostęp: 31.08.2017).

Ziółkowski P. (2015), Teoretyczne podstawy kształcenia. Bydgoszcz: WSG.

AY

Downloads

  • PDF

Published

2018-04-19

How to Cite

1.
ZIÓŁKOWSKI, Przemysław. New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR). AY. Online. 19 April 2018. Vol. 24, pp. 285-296. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/RA.2017.020.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 24 (2017)

Section

Reports from Research and Implementation Projects

Stats

Number of views and downloads: 429
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

integrated development assistant, e-learning, innovative education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop