Adult Education in the Context of Social Sciences and Humanities – Introduction to the Proceedings of the Third Convention of Academic Andragogy Association
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2017.001Abstract
Tekst wystąpienia otwierającego obrady.
Fragment:
"W trakcie obrad podejmować będziemy dyskurs nad edukacją dorosłych z różnych dyscyplinarnych perspektyw badawczych, a mianowicie: pedagogiki i seksuologii, socjologii, historii oraz ekonomii. Pozwoli to nam wszystkim, reprezentantom różnych dyscyplin zajmujących się edukacją dorosłych, przyjrzeć się, jak to pojęcie funkcjonuje w ramach konkretnej dyscypliny i co możemy z tego sposobu ujmowania włączyć do swojego obszaru badań i do własnego rozumienia, ale także – i to jest szczególnie istotne – jak ludzie dorośli, uczestnicy edukacji, postrzegają edukację, jakie imaginaria – jak za Charlesem Taylorem (2010) można byłoby określić – kształtują ich myślenie o edukacji. Jest to szczególnie ważne dla praktyk badawczych realizowanych w obrębie andragogiki".
References
Bal M. (2012), Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.
Burszta W. J., Zeidler-Janiszewska A. (2012), Poza akademickimi podziałami. Wędrowanie z Mieke Bal – wstęp (w:) M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.
Czapliński P. (2016), Poruszona mapa. Wyobraźnia geograficzno-kulturowa polskiej literatury przełomu XX i XXI wieku, Kraków.
Kola A. M. (2016), Recepcja terminu „wychowanie” na łamach czasopisma „Praca Socjalna”, „Wychowanie w Rodzinie”, nr 1, T. XIII.
Tabaszewska J. (2013), „Wędrujące pojęcia”. Koncepcja Mieke Bal – przykład inter- czy transdyscyplinarności? „Studia Europaea Gnesnensia”, nr 8.
Taylor Ch. (2010), Nowoczesne imaginaria społeczne, tłum. Adam Puchejda, Karolina Szymaniak, Kraków.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 277
Number of citations: 0