Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception
  • Home
  • /
  • Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 22 (2015) /
  4. I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception

Autor/innen

  • Piotr Błajet Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Beata Przyborowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2015.007

Schlagworte

integral education, leader of education, professional development, personal development

Abstract

To reach the integral level, one has to obtain body and mind awareness, activate consciousness and internal vigilance, take care of each sphere of his/her existence and create a higher quality of life. Our project, implemented within the frameworks of the postgraduate
studies for school principals, was focused on emphasising these issues. During the course of conversations and the final exam, we managed to show the students different perspectives of perceiving the reality and look at our private and professional life from the integral perspective.

Literaturhinweise

Błajet P., Przyborowska, B., What can mean “integral” in education?, „Kultura i Edukacja” 2012, 6, p. 66–80.

Błajet P., Przyborowska, B., Kształtowanie kompetencji demokratycznych: perspektywa rozwojowa, „Studia Edukacyjne” 2014, 30.

Solarczyk-Szwec H., Od kapitału adaptacyjnego do rozwojowego Polaków: niektóre uwarunkowania zmiany, „Rocznik Andragogiczny” 2013.

Wilber K. (2008), Integral Life Practice: A 21st-Century Blueprint for Physical Health, Emotional Balance, Mental Clarity, and Spiritual Awakening, Integral Books Shambhala Publication.

Wilber K. (2006), Psychologia integralna, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.

Wilber, K. (2007), A Brief History of Everything, Shambhala Publications, Boston.

Beck, D. E. (2016, luty), D. E. Beck, Stages of Social Development The Cultural Dynamics that Spark Violence, Spread Prosperity, and Shape Globalization, available at: http://www.spiraldynamics.net/DrDonBeck/essays/stages_of_social_development.htm (access: 02.2016). Pobrano z lokalizacji Stages of Social Development: D. E. Beck, Stages of Social Development The Cultural Dynamics that Spark Violence, Spread Prosperity, and Shape Globalization, http://www.spiraldynamics.net/DrDonBeck/essays/stages_of_social_development.htm

Teysseire, A. (2016, luty), Integral Coaching, available at: http://www.ileader.pl/pl/ artykuly/integralny-rozwoj

Rocznik Andragogiczny

Downloads

  • PDF (English)

Veröffentlicht

2016-04-30

Zitationsvorschlag

1.
BŁAJET, Piotr und PRZYBOROWSKA, Beata. Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception. Rocznik Andragogiczny. Online. 30 April 2016. Vol. 22, pp. 135-148. [Accessed 4 Juli 2025]. DOI 10.12775/RA.2015.007.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 22 (2015)

Rubrik

I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

Stats

Number of views and downloads: 457
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

integral education, leader of education, professional development, personal development
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop