Pamiętnik Zjazdu
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2022.001Słowa kluczowe
IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny, zrównoważony rozwój, andragogikaAbstrakt
W dniach 27–28 czerwca 2022 r. w Łodzi odbył się IV Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny „Edukacja dorosłych – w stronę zrównoważonego rozwoju”. W tekście zostały omówione założenia Zjazdu i jego przebieg. Zawiera on także refleksje zbudowane wokół tego wydarzenia oraz wystąpień uczestników Zjazdu, tj. bardzo dobre „czytanie” współczesności przez polskich andragogów, praktykowanie edukacji przez całe życie w codzienności jako fakt i ważny temat badań andragogicznych, aktualność pytań egzystencjalnych w badaniach andragogicznych
Bibliografia
Czerniawska O. (1993), Problemy tożsamości ludzi starszych w sytuacji przemian wobec tzw. „naszych czasów”, „Zeszyty Problemowe Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego”, nr 2/94, t. 2.
Czerniawska O. (1993), Rozważania nad projektami uczenia się dorosłych, [w:] A. Trzuskowski (red.), Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Uniwersytet Łódzki, Universität Hannover, DVV, Łódź.
Czerniawska O. (2000), Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
Solarczyk-Szwec H. (2011), Uczyć się przez całe życie: stary paradygmat w nowej szacie, „Studia z Teorii Wychowania”, nr 2(3).
Szarota Z. (2019), Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości – perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2020, „e-mentor”, nr 1.
UNESCO, Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030, https://unstats.un.org/sdgs/report/2021/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2021.pdf, s. 34–35 [dostęp: 18.07.2022].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 247
Liczba cytowań: 0