Edukacja ogólna według Theodore’a Bramelda. Od przeszłości do przyszłości
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2014.009Słowa kluczowe
rekonstrukcjonizm, perenializm, kultura, edukacja, nauczycieleAbstrakt
Artykuł przedstawia rozumienie edukacji ogólnej w rekonstrukcjonizmie społecznym Theodore’a Bramelda. Po prezentacji we wstępie podstawowych informacji na temat rekonstrukcjonizmu, autorzy skupiają się na związkach edukacji i kultury w perenializmie oraz rekonstrukcjonizmie. Głównym zagadnieniem analizowanym w tekście są obszary graniczne teorii i praktyki edukacyjnej, to znaczy dyscypliny wiedzy niezbędne do całościowego zrozumienia edukacji. Przyswojenie sobie tej wiedzy stanowi, według Bramelda, podstawę edukacji ogólnej w przygotowaniu nauczycieli do pracy. Artykuł kończy się zwróceniem uwagi na nowatorstwo podejścia Bramelda do edukacji ogólnej.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 450
Liczba cytowań: 0