Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej
  • Strona domowa
  • /
  • Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 22 Nr 2 (2008) /
  4. Artykuły / Articles

Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej

Autor

  • Justyna Gulczyńska Adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2008.024

Abstrakt

The work presents educational paths of the generation of Urszula Ledóchowska, and education of Urszula herself. Since the period of education, especially its institutional part, of the Saint fell upon times of partitions of Poland, the work presents educational opportunities for women throughout three partitions. For Urszula the period covered the second half of the 19th and the beginning of the 20th century.

The article presents the complex nature of the political, social and educational situation in which saint Urszula Ledóchowska lived. It shows how she and her generation acquired knowledge and developed intellectually. This development was mainly directed at regaining freedom of Poland. It was that generation of Polish women who, through education, helped intellectually regain freedom, which in turn induced the state to fight for and recover independence.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2008-10-03

Jak cytować

1.
GULCZYŃSKA, Justyna. Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej. Paedagogia Christiana [online]. 3 październik 2008, T. 22, nr 2, s. 133–148. [udostępniono 2.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2008.024.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 22 Nr 2 (2008)

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 906
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa