Prawda i eschatologia w filozofii Paula Ricoeura. Punkty odniesienia dla odnowy edukacji
DOI:
https://doi.org/10.12775/PCh.2022.004Słowa kluczowe
prawda, osoba ludzka, edukacja, eschatologia, nadzieja, Paul RicoeuAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie propozycji Paula Ricoeura dotyczącej relacji między prawdą a tym, co można nazwać „horyzontem eschatologicznym”. Związek ten można zidentyfikować w niektórych kluczowych pracach tego autora. Postaramy się pokazać implikacje i konsekwencje takiego podejścia dla rozumienia i realizacji wychowania zgodnego z silną ideą osoby ludzkiej.
Bibliografia
Begué, M.-F. (2002). Paul Ricoeur: la poética del sí-mismo. Buenos Aires: Biblos.
Boscaljon, D. & Keuss, J. F. (2020).Paul Ricoeur and the Hope of Higher Education: The Just University. Lanham: Lexington Books.
Herrerías Guerra, L. (1996). Espero estar en la verdad. La búsqueda ontológica de Paul Ricoeur. Roma: Gregorian University Press.
Ladrière, J. (2004). L’espérance de la raison. Louvain–Paris: Peeters.
Mei, T. S. (2016). Constructing Ricoeur’s Hermeneutical Theory of Truth. In: S. Davidson & M.-A. Vallée (eds.), Hermeneutics and Phenomenology in Paul Ricoeur. Between Text and Phenomenon (pp. 197–215). New York: Springer.
Ricoeur, P. (1965). History and Truth. Evanston: Northwestern University Press.
Ricoeur, P. (1967). The Symbolism of Evil. Boston: Beacon Press.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 544
Liczba cytowań: 0