Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 30 No. 2 (2012)
  • Home
  • /
  • Vol. 30 No. 2 (2012)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 No. 2 (2012) /
  4. Table of contents

Vol. 30 No. 2 (2012)

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial note
    Jarosław Michalski
    5-7
    PDF (Język Polski)

Articles

  • The Ideals of Education in Convent Schools for Girls in the Period following the Council of Trent until the Early Nineteenth Century
    Anna Szylar
    11-28
    PDF (Język Polski)
  • Religious Education in National Curriculum during the Period of Galician Autonomy
    Joanna Falkowska
    29-46
    PDF (Język Polski)
  • Religious Education of Young Children and Teenagers during the Interwar Period as the Source of Humanization of Social Life
    Aldona Zakrzewska
    47-68
    PDF (Język Polski)
  • Religious Education in Polish Textbooks on the History of Education from the 19th Century and the Beginning of the 20th Century
    Agnieszka Wałęga
    69-80
    PDF (Język Polski)
  • The Idea of Affirmation of Life in Bronisław Ferdynand Trentowski’s Teachings about Nature
    Alicja Żywczok
    81-94
    PDF (Język Polski)
  • Protection of Children’s Rights in View of Polish and International Standards
    Jacek Błeszyński, Anita Rodkiewicz-Ryżek
    95-110
    PDF (Język Polski)
  • Teacher as a Participative Leader. Participative Leadership in Ruth C. Cohn’s Theme-Centred Interaction (TCI)
    Kazimiera Wawrzynów
    111-132
    PDF (Język Polski)
  • Elimination of the Category of Masculinity and Fatherhood in the Theory and Practice of Education
    Witold Starnawski
    133-144
    PDF (Język Polski)
  • Educational and Axiological Aspects of the Teacher’s Mission
    Wojciech Osial
    145-162
    PDF (Język Polski)
  • Psychosocial Consequences of the Sense of Alienation among Teenagers
    Katarzyna Tomaszek, Stanisława Tucholska
    163-178
    PDF (Język Polski)
  • Sytuacje graniczne i wychowanie
    Zbigniew Marek, Anna Walulik
    179-192
    PDF (Język Polski)
  • The Need for the Development of Family Counselling Based on Christian Values – Illustrated by the Example of the Activities of the Catholic Church in Poland
    Małgorzata Słowik
    193-214
    PDF (Język Polski)
  • Pedagogy of Mediasphere
    Adam Lepa
    215-224
    PDF (Język Polski)
  • Polish Youngsters as the Area of Research of Father Professor Janusz Mariański
    Andrzej Potocki
    225-242
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • Witold Starnawski, Bycie osobą. Podstawy moralności i wychowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2011, ss. 109
    Jerzy Bagrowicz
    245-248
    PDF (Język Polski)
  • Anna Szudra-Barszcz, Elementy pedeutologii scholastycznej, czyli o Tomasza z Akwinu rozumieniu nauczyciela i nauczania, Wydawnictwo KUL, Lublin 2011, ss. 82
    Lucyna Dziaczkowska
    248-250
    PDF (Język Polski)
  • Andrzej Muszala, Józef Binnebesel, Piotr Krakowiak, Marek Krobicki (red.), Dolentium Hominum. Duchowni i świeccy wobec ludzkiego cierpienia, Bonifratrzy, Kraków 2011, ss. 440
    Czesław Kustra
    251-252
    PDF (Język Polski)
  • Stanisław Głaz, Niektóre czynniki warunkujące przeżycia religijne młodzieży studiującej, Wydawnictwo WAM, Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna „Ignatianum”, Kraków 2009, ss. 136
    Tadeusz Różański
    252-256
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop