Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 26 No. 2 (2010): Dialog - Religia - Edukacja II
  • Home
  • /
  • Vol. 26 No. 2 (2010): Dialog - Religia - Edukacja II
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 26 No. 2 (2010): Dialog - Religia - Edukacja II /
  4. Table of contents

Vol. 26 No. 2 (2010): Dialog - Religia - Edukacja II

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial
    Jerzy Bagrowicz
    5-6
    PDF (Język Polski)

Articles

  • Dialogical dimension of the religious faith
    Jacek Salij
    9-26
    PDF (Język Polski)
  • Die biblischen Grundlagen des Dialoges
    Stanisław Jankowski
    27-50
    PDF (Język Polski)
  • Der interreligiöse Dialog
    Leonard Fic
    51-64
    PDF (Język Polski)
  • On the Ways of the Dialogue of the Catholic Church with Jews and Judaism
    Waldemar Chrostowski
    65-80
    PDF (Język Polski)
  • Il dialogo ecumenico – i segni della speranza per il cristianesimo
    Wojciech Hanc
    81-106
    PDF (Język Polski)
  • Plus ratio quam vis. The proposal of modern education – religion dialogue
    Jarosław Michalski
    107-122
    PDF (Język Polski)
  • Beziehung – Grundprinzip religiöser Bildung
    Reinhold Broschki
    123-134
    PDF (Język Polski)
  • Prayer as dialogue between man and God
    Ireneusz Werbiński
    135-148
    PDF (Język Polski)
  • Der innere Dialog in der Kirche
    Andrzej Draguła
    149-164
    PDF (Język Polski)
  • Is there a possible dialogue in a parish community?
    Mieczysław Łaszczyk
    165-176
    PDF (Język Polski)
  • Christian family as basis for civil society
    Katarzyna Wrońska
    177-200
    PDF (Język Polski)
  • Trinität, Beziehung und Subjektivität: Die Trinitätslehre im Religionsunterricht
    Michael Meyer-Blanck
    201-214
    PDF (Język Polski)
  • Dialogue in religious education
    Jerzy Bagrowicz
    215-232
    PDF (Język Polski)
  • Wychowanie do postawy ekumenizmu w nauczaniu religii – doświadczenia katolickie
    Jerzy Kostorz
    233-250
    PDF (Język Polski)
  • Der Religionsunterricht im Dienste der Ökumene. Evangelische Erfahrungen
    Ireneusz Lukas
    251-266
    PDF (Język Polski)
  • Dialog
    Jerzy Bagrowicz, Jarosław Horowski
    267-286
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop