Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Measurement of the Sense of Eductional Efficacy. Tool Construction and Adaptation
  • Strona domowa
  • /
  • Measurement of the Sense of Eductional Efficacy. Tool Construction and Adaptation
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 1 Nr 22 (2016) /
  4. Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

Measurement of the Sense of Eductional Efficacy. Tool Construction and Adaptation

Autor

  • Krzysztof Rubacha Filozoficka fakulta Uniwerzita Cirila a Metoda v Trnave, Slovensko
  • Mariana Sirotova Filozoficka fakulta Uniwerzita Cirila a Metoda v Trnave, Slovencko

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2015.068

Słowa kluczowe

sense of educational efficacy, micro-analytical tests, situational testing, teacher survey in Poland and Slovakia

Abstrakt

The article presents studies accompanying the construction of tools used in the measurement of educational efficacy in Poland and Slovakia. The Slovak tool is an adaptation of its Polish version. The authors compare psychometric properties of both tools, reveal the details of their construction and analyse the results of comparative tests within demographic variables. The research is based on Albert Bandura’s social-cognitive theory and show an example of application of his ideas concerned with micro-analytical tests in pedagogy

Bibliografia

Bandura A. (1994), Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioural change, in: Baumeister R. F. (ed.), The self in Social Psychology, Ann Arbor Press.

Bussey K., Bandura A. (1999), Social cognitive theory of gender development and differentiation, „Psychological Review”, no. 4.

Chomczyńska-Rubacha M., Rubacha K. (2007), Płeć kulturowa nauczycieli. Funkcjonowanie w roli zawodowej, Wydawnictwo Impuls, Kraków.

Chomczyńska-Rubacha M., Rubacha K. (2013), Test Poczucia Skuteczności. Opracowanie teoretyczne i psychometryczne Pracowni Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, no. 16 (1).

Lytton H., Romney D. M. (1991), Parents Differential Socialization of Boys and Girls: A Meta-Analysis, “Psychological Bulletin”, no 2.

Michel W., Schoda Y., Peake P. (1988), The Nature of Adolescent Competencies Predicted by Preschool Delay of Gratification, “Journal of Personality and Social Psychology”, no. 54.

Pervin L. A, John O. P. (2002), Osobowość. Teoria i badania, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.

Rubacha K. (2013), Uogólnione poczucie skuteczności a poczucie skuteczności wychowawczej rodziców i nauczycieli. Hipoteza sytuacyjnej zmienności, „Studia Edukacyjne”, no. 25.

Rubacha K., Sirotova M. (2014), Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i na Słowacji, „Rocznik Andragogiczny”, no. 20.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2016-11-02

Jak cytować

1.
RUBACHA, Krzysztof & SIROTOVA, Mariana. Measurement of the Sense of Eductional Efficacy. Tool Construction and Adaptation. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 2 listopad 2016, T. 1, nr 22, s. 193–202. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2015.068.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 1 Nr 22 (2016)

Dział

Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 461
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

sense of educational efficacy, micro-analytical tests, situational testing, teacher survey in Poland and Slovakia
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa