Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Linguistica Copernicana

Ekspansja anglicyzmów w języku reklamy prasowej
  • Strona domowa
  • /
  • Ekspansja anglicyzmów w języku reklamy prasowej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 4 Nr 2 (2010) /
  4. ARTYKUŁY

Ekspansja anglicyzmów w języku reklamy prasowej

Autor

  • Aleksandra Wieluniecka Uniwersytet Szczeciński Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa

DOI:

https://doi.org/10.12775/LinCop.2010.032

Słowa kluczowe

zapożyczenia, anglicyzmy, reklama, prasa

Abstrakt

The aim of the article is to show the tendencies in the expansion of English loanwords in the language of Polish press advertisements. The analysed material has been drawn from three different types of press: weekly magazines, specialist press, and magazines for teenagers. This choice of sources allows to show a strict relation between form, amount and ways of incorporating Anglicisms, and the target reader. The analysis focuses on types of English loanwords used in examined advertisements, and their functions within the advertising texts.

Bibliografia

ANISIMOWICZ A., 2001, Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we współczesnej prasie polskiej, w: G. Habrajska (red.), Język w komunikacji, t. 3, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, s. 13–21.

CHŁOPICKI W., ŚWIĄTEK J., 2001, Wpływ języka angielskiego na współczesny język polskiej reklamy, w: G. Habrajska (red.), Język w komunikacji, t. 1, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, s. 319–326.

DUNAJ B. (red.), 2001, Słownik współczesnego języka polskiego, Warszawa: Przegląd Reader’s Digest.

FISIAK J. (red.), 2003, Nowy słownik Fundacji Kościuszkowskiej angielsko-polski, New York: The Kosciuszko Foundation.

KOCHAN M., 2003, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa: Trio.

MARKOWSKI A. (red.), 2000, Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

OTWINOWSKA-KASZTELANIC A., 1998, Wpływ języka angielskiego na polszczyznę, Poradnik Językowy, z. 1, s. 57–65.

PHILIPS J. (red.), 1997, Oxford Wordpower. Słownik angielsko-polski, Oxford: Oxford University Press.

POLAŃSKI E. (red.), 2007, Wielki słownik języka polskiego, Kraków: Krakowskie Wydawnictwo Naukowe.

SZANIAWSKI J., 1997, Duży słownik informatyczny, Warszawa: Arskom.

Linguistica Copernicana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2010-07-01

Jak cytować

1.
WIELUNIECKA, Aleksandra. Ekspansja anglicyzmów w języku reklamy prasowej. Linguistica Copernicana [online]. 1 lipiec 2010, T. 4, nr 2, s. 263–272. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/LinCop.2010.032.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 4 Nr 2 (2010)

Dział

ARTYKUŁY

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1927
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

zapożyczenia, anglicyzmy, reklama, prasa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa